09 de maig 2008

post mig copiat

Vinc del blog del dimoniet.
M'he fet un bon tip de riure.
Ell pregunta si unes respostes a les proves/examen com aquests que li he copiat (sense traició ni ànim de lucre) es poden trobar, i demana als profes que què en pensem.
Cadascú és ben lliure d'opinar, com a mestre o per lliure.
Doncs torno a dir que he rigut. I sinó, amplieu alguna de les fotos i veureu com hi ha tocs d'humor i creativitat encomiables.
A veure, jo, ara per ara, "l'expandir", només el faig servir quan estic treballant a l'ordinador i encara no sé ben bé per a què serveix. (Eh que surt allò d'expandir quan treballes amb html? que jo no en sé pas, no, però em sóna...)
I burra, allò burra, burra, no ho sóc pas.


Aquesta té humor. Primer, si mireu la foto gran, veureu que el profe hi posa un zero, llenguatge universal, i a més incorruptible i etern, de color vermell, un altre llenguatge universal que no hi ha manera d'erradicar, les correccions de color vermell, guixant tot el que es pot dels treballs, tan si estan bé com si no.
I el profe de mates, s'ha lluit. Moltes mates, però, i la correcció ortogràfica?
Aquesta resposta és ben certa. L'ha trobat. O sigui "hallarla" la "halló" No l'ha calculat, però l'ha trobat, coi, pobret, i amb humor, també.

Aquest també convindria que l'ampliéssiu. Us asseguro que el penjat del final l'entenc. Anem a resoldre una incògnita de veritat.
Qui collons ha de fer, necessita fer un càlcul com aquest?
I en cas d'haver-lo de fer, això et fa més gran a la vida? Més savi? Només això et fa més "competent"?
Entenem que el saber ha de ser quelcom útil i aplicable a la vida mateixa.
O en tot cas, el savi que té l'enginy de la descoberta, el pensament creador, el poeta, l'escriptor, el filòsof, l'historiador, el lingüísta, no valen? Quantes persones serien més humanes (en el sentit humanístic del terme) si no haguessin passat tan temps fent aquests càlculs eterns, intocables, ininteligibles i (perdoneu-me els de ciències pures) inútils?
Bé, i aquest, ha aplicat allò de "despejar la incógnita"
Anul.la les dues "n", 1 partit entre 0 és 1, i "1 six" és igual a 6. Jaja...
Què voleu, hi ha posat recursos imaginatius.
Bromes a banda, més filosofia, més llegir, comentar, debatre, opinar i aprendre a dialogar, més treball de creixement i maduració personal, més aprendre a fer servir els propis recursos i els que les tecnologies ofereixen, un bon esforç en superació personal en reptes que mereixin la feina i el temps invertits i deixem-nos de perpetuar tasques que de vegades fan de les aules un espai perdut en el temps de l'antigor.

18 comentaris:

Jaume Pros ha dit...

Molt bo, però és que davant la impotència de trobar-te davant un examen on el que se't pregunta et sóna a xinès, el millor és prendre-s'ho amb humor.

Un petonet.

Rita ♫ ha dit...

jajaja
¡Muy bueno!

Zel, te he elegido como víctima para un meme. La tarea está en mi blog. Me encantaría conocerte más a través del mismo, pero si no te gusta el meme, siéntete libre de no hacerlo. (Esto es simple proceso burocrático... ;D)

Petonets!

Striper ha dit...

Jo tambe he rigut una mica molt bo.

Jordi Pinyol ha dit...

Em pots copiar el que et convingui...

;)

Sabies reflexions. És cert que potser caldria preocupar-se més per instruir l'alumnat en altres qüestions més necessàries i útils que aquestes.

Petones i bon cap de setmana plujós! (per aquí a baix des d'ahir que ens estan visitant les pluges, diuen que aquesta tarda ja pugen cap aquí a dalt).

Jordi Pinyol ha dit...

Uppsss.. m'he menjat una t. Òbviament volia dir 'petonets' i no 'petones'.

:)

fada ha dit...

Oh! Que bé! He rigut un munt. Algun alumne com aquest ja aniria bé trobar-se'l de tant en tant. Gràcies a tots dos! Bon cap de setmana.

Carme ha dit...

jajaj, molt bo el tio que va respondre a les preguntes. almenys o va fer amb imaginació... el de l´elefant,només per aquesta resposta es mereixia un aprovat jajaja. no se m´hagues acudit mai lo de l´elefant. segur que el profe es va fer un bon fart de riure corregint examens..

osti, i mira que n´havia tret jo de 0 patateros a mates!!

nimue ha dit...

ui, jo tinc unes quantes respostes memorables en examens. Ja sabies que l'Odissea la va escriure Homer... Simpson? ains... aquestes criatures nostres!

qaesar ha dit...

Los profes no sabemos aprovechar lo mejor de los chavales, y así nos va. A ellos y a nosotros, claro.

Además de pasar, esta vez saludo

bsssss

Llum ha dit...

La de l'elefant és boníssima! De les altres no puc dir res, perquè ja les coneixia, i segurament en el seu moment em van fer gràcia. Però la de l'elefant... encara ric!!!

Anònim ha dit...

Ja les coneixia i també vaig riure molt el primer cop que les vaig veure. Realment no hi ha com tenir sentit de l'humor.

Anònim ha dit...

Ara m'has recordat a la profe de mates q em suspenia sempre!

mossèn ha dit...

bon nivell !!! ... salut

Martha! ha dit...

Un dia a classe de matematiques una professora ens va ensenyar aquests casos! si... son graciosos!! i la gent corrent no els fa.. però estic segur que els profesors arriben a veure burrades molt grans en els examens!!
un petó

m'hs fet riurE!

ha dit...

Hola mi Zel querida!!!!
No puedo pasar al traductor tu pág!!!! y como siempre escribo lo mismo!
Quiero decirte que entiendo más allá de traductores o no- tu lucha, tu misión y que eso me pone muy orgullosa, quiero decirte que te quiero y que estoy con vos...
GRACIAS AMIGA....
Mi país está pasando por momentos horribles... parece que todo se junta... esperemos que los gobernantes hagan algo en vez de decir tantas idioteces, Argentina, el granero del mundo pronto se convertirá en un país importador de materia prima si no se arregla lo del campo.
Te pido humildemente que en tu lucha incluyas a países como el mío, que dan una imagen, pero que están para atrás... manejados por el norte...Somos americanos también!!!! no sudacas!!!
Te quiero muchooooooo
Rox

jo artin au ha dit...

Doncs Zel, em sembla que hi ha revifada dels antics "valors" de tota la vida (i pel que ens llueix fora hora de canviar, però res diuen que la culpa són de les reformes, que per cert mai es porten a terme);les matemàtiques, les matemàtiques són el fonament de la vida; els pares, alguns clar, potser masses, volen matemàtiques pels seus fills, mates en lloc de llengua (i així anem de dissecats per la vida).
La del elefant, la del elefant que s'interposa en el descens sense resistència. També fora possible que l'elefant aparegués en el segon moment, per parar el rebot. L'alumne va fer això segon, més aviat, passar de rebotar-se.
Un petoenet i a cuidar-se!

Jesús M. Tibau ha dit...

Les mates també poden ser divertides.

Waipu Carolina ha dit...

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Tenía rato que no me reía y esto me ha gustado muchísimo.
De verdad que hay algunos de estos bien creativos, verdad?

Jaaaa
Un besote guapa