El president de l'APCE (assemblea Parlamentària del Consell d'Europa), ultradetrà i ultracatòlic ell, sr René Van der Linden, assegura que si Turquia obliga les dones a dur el vel, pot ser expulsada d'aquest organisme. Bé, això pot satisfer moltes consciències properes a la llibertat de decidir de les dones, la igualtat, la no estigmatització amb marques de gènere i més tenint en compte que hi ha en marxa una reforma constitucional que preveu la possibilitat d'una denúncia per part de qualsevol dona que es senti obligada a dur el vel (deixeu-me dir-ho així). Sembla bé, oi? Seguim esbrinant.
L'altra opinió d'aquest senyor. Bé, ell és un defensor a capa i espasa de la teoria del creacionisme. Això és, el món ha estat creat per Déu tal i com el coneixem, (pel Déu dels catòlics, s'entén) sense possibilitat de prendre en consideració les teories de l'evolució. Ell, ferm convençut (recordem, ultradretà i ultracatòlic), no va acceptar el debat al si de la APCE, sobre els perills de l'ensenyament del creacionisme. Si us cau a la mà algun escrit sobre el tema, sabreu que els blancs som de 1a qualitat, que les dones vam sortir d'una costella d'Adam, que mai una dona pot igualar en drets, intel.ligència i possibilitats d'assumir tasques que són eminenment masculines, i, que a més, gairebé totes les temptacions del món són culpa d'aquest ésser femení voluble i inconstant que necessita la sàvia mà d'un home, pare, germà o marit que sigui el seu amo, amb dret a càstig si convé. Sabeu també, que la meva mare i la meva àvia no podien entrar a l'esglèsia descobertes del cap. Que jo vaig anar a Itàlia fa un parell d'anys i em van fer posar unes faldilles llargues i un mocador sobre les espatlles, segons on som encara qui porta la poma que li ha donat la serp.
En aquest informe es conclou que aquells qui neguen la teoria de l'evolució són "extremistes religiosos propers a moviments polítics d'extrema dreta" i també conclou que "el creacionisme pot amenaçar els drets humans, donat que defensa dogmes i utilitza deformadament frases científiques. Recordem que com els papes Joan Pau II y Benedicte XVI,també el Sr. van der Linden considera que la teoria de l' evolució “només és una hipòtesi sense cap demostració científica fiable" És a dir, tolerància zero per aquells que no són com jo vull i no creuen el que jo crec, és el lema.
Bé, i ara ens vénen amb les històries del vel, el prohibir, la discriminació, el no afavorir la integració... Tal com jo ho veig i ho vaig respondre en un petit debat, nosaltres a l'escola no hem discriminat mai pel vel. El meu fill ha tingut amigues de sempre a l'IES que en duien, i n'hi havia de totes les opinions, amb gust, qui se'l treia, i qui manifestava que es sentia malament sense. No volem signes religiosos? Bé, encara hi ha capellans i monges amb hàbit donant classes, algun en escoles públiques.
"La cuestión es saber si hay libertad para vestir como se quiera, en pie de igualdad, o si hay fundamentalismos buenos y malos. El derecho a la diferencia religiosa es algo que aún no se asume con normalidad en el territorio español. En 2002, otro episodio ocupó gran espacio en las televisiones. Las imágenes recogían a la directora de un centro escolar -una monja concepcionista- argumentando por qué en su colegio de El Escorial (Madrid) se negaba la entrada a la niña Fátima por ir con pañuelo a clase.. Lo curioso es que esta monja expusiera su alegato vestida con cofia y largo hábito. " (El País/Rebelión)
A Catalunya no tant? Potser no, però aneu a d'altres parts de l'estat espanyol. Caram, que surten gent portant immenses creus penjades ostentosament del coll.
Món de mones... Coi, que en som d'integradors, "el meu carrer està ple de moros, no s'hi pot viure..." Els grans defensors de la llibertat treuen els nens de les escoles públiques, per portar-los a d'altres escoles públiques o no, on no hi hagi concentració d'immigrants. I no us parlo de concertades només, que ja fa temps que hi ha nens de fora, compte. A Figueres, canvien de domicili o s'empadronen a d'altres llocs per buscar un barri on a l'escola no hi hagi tanta gent d'altres ètnies, i a Girona, i a... I deixem que portin qualsevol logo de qualsevol tipus, qualsevol marca feta a països pobres on sabem que nens han sigut explotats per un producte final de baix cost en origen, que ens venen a un preu altíssim. Els utilitzem, els criminalitzem, els envaim, els degradem, els marginem, i per postres, quan van a un lloc on només els grans s'escandalitzen, (els nens educats en valors solidaris mai marginen per una peça de roba més o menys), treiem la bandera de la igualtat per fotre'ls fora o ensinistrar-los al món occidental, o caixa o faixa. Això només té un nom: HIPOCRESIA.
Si tingués nassos, aniria a l'escola amb vel. Només per mostrar que no sóc jutge de ningú.
21 comentaris:
hum, això és un tema molt pelut.
jo crec que integració comporta incorporar-te.
que em dieu del burka, això no hauria d'estar permès doncs degrada a la dona, però el vel no sé que dir...
a les escoles on hi ha diferents etnies por ser bo, el que passa sobretot amb els àrabs o musulmans que són d'una altre religió( això no passa amb els testimonis de Jehovà o evangelistes,que passen desaperceguts)i és reuneixen un grup bastant gran a l'hora del pati potser no gaire bo, jo ho he viscut de la mà de la meva amiga...
De totes maneres estic d'acord amb la migració sempre i quan respectin la terra d'acollida.
Però que en dius de les facilitats que tenen a nivell d'escola(llibres gratuïts, menjadors, guarderies), habitatge, alhora de posar un negoci...Tot això no ho van tenir la migració andalusa, murciana, extremenya, etc quan van venir a Catalunya, i no eren pas de fora.
una forta abraçada, bonica
MOLT BE, ESTIMADA; AMB DOS COLLONS !!
EPI
Los tiempos cambian, Rosa, el pasado no nos va a venir a solucionar los problemas de ahora. La fuerte inmigración actual es consecuencia de nuestra propia política económica que esquilma los paises del sur en beneficio del despilfarro del norte. O sea, que, en lenguaje de mi barrio, les jodemos en su casa y cuando vienen a la nuestra, huyendo de la quema, nos acojonamos porque son de otra manera y establecemos normas para que no contaminen nuestra "estupenda" cultura; -y no hablo de derechos humanos ni de libertades-; tenemos miedo de que desestabilicen nuestro status quo.
Sin embargo, Celtiberia es un ejemplo de mestizaje continuo de culturas a lo largo de la historia y no hemos de tener ningún miedo a la gente que aquí se asienta y planifica su vida... surgirá algo más rico, más variado, más diverso, más entrelazado... y lo que tenemos que hacer es eliminar fronteras y compartir, con profundo respeto, los recursos de este hermoso planeta en aras de conseguir una humanidad justa, amorosa, solidaria y feliz.
Que seas feliz !! Sin miedos.
Un abrazo
Epi
naltros ens preguntem i quan aquestes magrabines tenen la regla als 11, 12, 13 etc. anys i els seus pares les treuen de l'escola, aqui comm s'actua ?
salutacions !!!
P.D. Si estas interesada en el Travis Louie m'ho dius i t'amplio les dades, va neixer a Flushing New York, 39 anys casat, heterosexual i estudis superiors, signe Verge.
i la seva adreça per si el vols escriure es:
louieart74@yahoo.com
aqui al poble..hi ha noies que deixen de anar a l'escola en edad escolar i el consell escolar autoritats ho saben i no fan res de res?
A l'escola fan mengar especial per musulmans...peró negen fer menjar als celiacs
En este caso tengo una opinión que quizás no sea la "políticamente correcta", me parece que la solución francesa es una salida aceptable. Pero, por otro lado, me parece importante que se debata públicamente el tema. Para ver si extraemos algo en común al respecto. Los ejemplos que pones son buenos, creacionismo, cruces enormes, tocas de monjas. Qué es lo aceptable en una sociedad plural. En principio, y con mucha flexibilidad, creo que el velo es un signo discriminatorio, al que están obligadas sólo las mujeres. Este hecho me hace preferir una solución en que el estado favorezca la neutralidad de los atuendos en la enseñanza pública.
Vull afegir el meu gra de sal des de l'altre costat de la ratlla: finalment, la prohibicio de tots els signes religiosos a l'escola republicana no s'ha passat tan mal i ningu no se'n queixa més, llevat al qaida. Tant de bo. (perdoneu les faltes d'accent, el teclat n'es el culpable)
gavilan, estoy de acuerdo en la diversidad, siempre cuando este unida al respeto, pero los musulmanes, àrabes respetan a sus mujeres?
i mon habla sobre la alimentacion, eso és verdad mi sobrina és celíaca i nada de nada en el comedor.
pero bueno dejemos este tema a los mandatarios que ellos pudiendo no hacen nada, pero nada y ya no sobre este tema, sino con otros...
un beso gavilan.
Tots teniu molta raó, és cert que hi ha d'altres problemes, però crec que el dret d'uns no treu el dret dels altres. Nosaltres fem menjar per celíacs, perquè hi ha hagut una implicació dels pares i `professors, és que un dret no es concedeix, penso, es té, el dret a menjar el que et pertoca pel que sigui, transtorn, creença o dieta, s'ha de tenir el dret a lluitar tabé contra l'obesitat infantil, no? i què donen alguns céterings escolars? I si no es fa més, és per la no intervenció dels equips del centre. Es pot insistir amb els consells comarcals, i paguen les beques de menjador, i també paguen els dinars escolars dels celíacs i adequen dietes, això sí, cal que es facin els tràmits, Pel que fa a les nenes que deixen l'escola, no són totes, quan us donava l'exemple, és el d'un poble que fa anys que en té i te noies que han acabat ESO i fan Batxillerat. Totes no?, és cert, moltes vénen a mitja Primària, algunes no havien anat mai a escola i el mateix malestar fa que els sigui fàcil quedar-se a casa. D'altres les fan plegar, i d'altres poden seguir. Però penso que amb comprensió i tolerància, es normañlitzarà, el temps d'estada anirà fent la seva feina, N'anem parlant, és el dit a la nafra, ara no es pot mai generalitzar, s'ha d'anar treballant amb els pocs per arribar al màxim possible.
Es un tema muy dificil y a la vez muy interesante y de largo debate Zel.
Me gusta que se trate y que se den opiniones. Yo solo te digo que estoy en contra de cualquier manera de discriminación a la mujer. Que en ciertos paises las mujeres no tienen ningún valor y son completamente utilizadas.Estoy harta de ver a la mujer siempre tan discriminada y te lo digo que vengo de un país latinomamericano donde aún se observa el machismo.
Si el velo o sus sinónimos es una manera de discriminar pues prefiero que no se use.
Pero solo es mi humilde opinión.
Hay muchas otras y todas son de pensarlas. Lo importante es poder tener estas opiniones y que se tomen en cuenta.
Un beso y hasta pronto
desgraciadamente está discusión sería imposible en muchos paises musulmanes , tampoco en China, en algunos estados ex Soviéticos...lo importante es poder hablar ciertamente.
aunque yo creo que ser, vivir en un lugar supone derechos y deberes y que la religión es una cuestión del ámbito privado, que normalmente lo estropea todo cuando sale de ahí.
Apa, ara sí que hem encetat polèmica de debó!!! Opinió personal meva: Jo tampoc accepto discriminació, ni accepto que les dnes estiguin sotmeses a res, per favor!!!
Però em sembla que aquesta és una nafra que convé que sorgeixi per amagar d'altres problemes més greus, com ara la no tolerància no el seu vel, o a la seva forma de mostrar-se, jo opino modestament, que el que molesta a mooolta gent és que vinguin, veure'ls i viure'ls diferents, viure i veure això com un signe religiós o de submissió. I admeto que és o pot ser, però sé que no sempre és així, que perquè ningú es posa amb el turbant pakistaní, per exemple, i no crec que sigui un signe de submissió a les dones, o s'ha d'acceptar segons què i segons que no segons el nostre criteri? Jo el que nego és el nostre dret a vetar l'assistència a enlloc per mor d'una peça de roba, no crec que s'hagin d'atiar més polèmiques, és un opinió. La llei francesa ha resultat a França diu en Joan des d'enllà dels Pirineus, no sé com aniria aquí. Ara, a Anglaterra, la permisivitat en aquest sentit és total, i tampoc els ha anat malament.
Fins que arriben a entendre que la diversitat ens ensenya i ens ajuda a comprendre, cosa no gaire fàcil per a alguns. A mi, personalment, m'està enriquint dia rere dia.
A mi també, Ainalma, i és això que (potser no en sé prou), però voldria transmetre, el fet de ser divers i no homogeneïtzador, no m'agrada que per tal d'aconseguir una integració s'hagi de passar per una pèrdua de segons quins trets o creences o manifestacions o.... Que al seu jo social hi ha coses de molta intelerància? Sí, segur, que hi ha trets de tirania? També, però jo no m'afegiré a una lluita per fer créixer les incomprensions i les marginacions o exclussions, si són aquí, i venen o van amb mocador o sense, sóc conscient que no puc canviar el seu tarannà religiós, polític, social i el que sigui, jo els acolliré com a persones en la seva individualitat, i si són noies i/o dones que pateixen, jo no les marcaré apartant-les o posant-les en un altre compromís /obligació, a casa vés com et manen, aquí com et mano jo. Només faltaria. Si la situació global s'ha de canviar ho decidiran ells, jo tracto amb persones i no vull fer servir generalitzacions que m'excusin per fer diferències per raó de religió, sexe, trets culturals...
Zel
Si alcance a entender, creo que la última palabra de tu texto lo resume a la perfección: HIPOCRESÍA, e intolerancia, como también apuntas. La declaración del presidente de la Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa, también tiene su dosis de discriminación y parcialidad, esa que critica en Turquía (los católicos de ultraderecha suelen ser tan fundamentalistas como cualquier otro, aquí en México tenemos varios); o bien, es el pretexto que están buscando para obstaculizar el ingreso de Turquía a la UE; porque tampoco es que antes se hayan preocupado mucho por la discriminación de que son objeto las mujeres en el mundo musulmán, en este caso en Turquía. Bueno eso pienso yo.
Saludos cordiales,
L'altre dia al meu blog vaig parlar molt breument del tema i no coincideixo del tot amb tu. No tinc clar si s'hauria d'autoritzar el vel o no a l'escola, però en canvi crec que això no pot ser un motiu per no anar a l'escola. Si uns pares per motius ideològics, culturals o religiosos es neguen a portar un fill o filla a l'escola no compleixen amb un deure. Qulasevol dia acceptarem que no portin els fills a l'escola perquè hi ha classes de català, perquè van junts nens i nenes o perquè a una classe els hi expliquen que l'homosexualitat és normal. I no parlo d'immigrants, m'és igual, estic parlant que cal acceptar unes normes mínimes i no acceptar xantatges.
Tens raó en això Pere, no és cap excusa per no anar a l'escola, si és només així dit. Passa que, normalment, aquests casos mouen molt d'esvalot, però no són el que correntment passa i del que jo em queixo és que, enlloc de sortir al diari els tans bons exemples de tolerància per totes bandes, que n'hi ha, hi surtin sempre els fets polèmics i d'una tendència determinada, que sol ser la nostra raó, ens costa entendre que integrar no és ho torno a repetir, homogeneïtzar, perquè solem voler això, fer que siguin tots iguals... a nosaltres .... Ja sé que arriben aquí, hi ha uns costums.... tot el que vulguis, però exercim el dret a dir com ho volem, i sempre és la nostra, i sé que m'explico malament, però jo ja m'entenc, tal com vaig dir, perquè he estat amb noies que el duen, saben perquè i el volen dur, i poden-se'l treure no ho fan. I jo les vull respectar, és la meva opinió. No crec ofendre a ningú, les poso al mateix lloc que jo, però no exigeixo que siguin com jo.
Te explicas muy bien Roser; coincido totalmente con tu visión del tema. Muchos de los argumentos son solo pretextos y lo que verdaderamente pasa es que nos jode que vengan y se muestren diferentes en nuestra propia casa, pero nosotros no somos senófovos, NOOOO!! solo más desarrollados, más civilizados, jejeje...
besos
Personalment, crec que la decisió de portar o no portar vel l´ha de prendre cada noia, ja que son elles les que han de decidir el que fan amb el seu cap el seu cos o les seves tradicions
Està molt bé la teva reflexió i això és el que ens porta a debatre, que és la gran gràcia que té el blog. Sols volia donar un punt de vista diferent, reivindicar la complexitat del tema. és evident que no totes les edats són les mateixes. Jo si una noia adolescent ho decideix lliurement no ho veig igual que si és una nena petita. Tinc dubtes, molts dubtes, però també vaig deixar anar la meva reflexió com a mestre (tot i que actualment no exerceixo).
Realment és un tema "tibant".Estic d'acord en moltes de les opinions d'aquí però també vull deixar constància que en la meva feina veig moltes dones amb mocador i n´hi ha de tot tipus:les que venen a consultar amb l'home al costat i elles no diuen ni paraula (i tu penses malament) i les que vénen a fer una consulta d'acomiadament indignades. Treballo en el mateix despatx amb una companya,l'Aisha ,que porta mocador, és llicenciada , parla i escriu un català correctíssim i li va sobtar molt la polèmica, però té una filla de 5 anys i em deia , "Dona jo no li posaria mocador ara,perquè com farà les activitats extra-escolars?, com farà l' educació física?, com s´ho farà per jugar a l'hora del pati amb el que ella és moguda sense que li caigui?"
A dintre meu vaig pensar n´hi ha que en fem una polèmica i n´hi ha --per cert més implicats -que ho tracten amb tota normalitat
Publica un comentari a l'entrada