03 de juliol 2008

doncs no ho entenc...

Consti que me n'alegro, tot i que de política iberoamericana no hi entenc res.
Que fa il.lusió veure una mare retrobar-se amb els fills.
Consti també que vaig veure un reportatge on parlàven amb ella per telèfon, que tampoc ho entenc gaire.
Que sé que el Sarkozy té la mà molt llarga (i dretana, poderosa i plena de pasta)
Però no ho puc evitar, me la miro i recordo que es moria, que era qüestió de dies, que tenia malaria y leptospirosis (???)


Però tampoc entenc una operació militar, infiltrats, disfressats, americans pel mig, ni un tret, dins d'una super organització com les FARC... els costa anys i panys anar aconseguint alliberaments en comptagotes i... algú em pot explicar com sembla que aquesta dona estigui de cop i volta serena, parli amb alegria i faci brometes dolces (ho entenc, això de l'alegria) i tingui aquest aspecte tan natural? Ni plors, ni aquella cara torturada de qui ve de tants anys de captiveri, ni depressió, ni ... no sé, no ho veig clar, què voleu que us digui.

34 comentaris:

Ferran Porta ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Ferran Porta ha dit...

Zel, alguns devem ser malpensats de mena, però... a mi també em fa pudor. Honestament, no per la Sra. Betancourt que estic segur que s'ha passat anys segrestada, com centenars d'altres persones. Però... l'alliberament, el moment, la forma, ... fa pudor. Uribe barallat amb mitja Amèrica Llatina, l'Equador de Correa acusat d'estar al costat de les FARC, ... Per la seva banda, el paper de Sarkozy, ... No sé, tinc la sensació que aquí hi ha trampa.
En qualsevol cas, m'he emocionat amb les imatges de Betancourt alliberada. Una excel·lent notícia.

Anònim ha dit...

Saps, jo al llegir la notícia he pensat el mateix... però prefereixo pensar que han salvat una vida humana...

DOLORS ha dit...

He pensat exactament el mateix ; hi ha quelcom que no és aigua neta, malgrat la noticia de l' aliberamnt és bona.Per cert, com quan t'expliquen un conte, que te l'escoltes però per molt que estigui ben interpretat l'oient pensa que no pot ser realitat!

yraya ha dit...

Zel
Pues ya somos dos que pensamos como tu, hoy viéndola en la tele se me hacia extraño verla tan desenvuelta y con cara de felicidad (que no es para menos), pero hay algo que no me termina de encajar en mis entendederas, no sé...y que conste que me alegra mucha por su liberación, sea de la manera que sea.
Un saludo.

El veí de dalt ha dit...

Si ens expliquessin la meitat de les mentires que en colen...

Striper ha dit...

Jo ahir també ho pensava per exemple unes dents tant perfectes despres de tant temps de cautiveri.

Llum ha dit...

Doncs què vols que et digui, jo també vaig pensar el mateix. Fins i tot vaig fer el comentari que la veia molt més jove. I em vaig preguntar on estava la malatia.

Nerim ha dit...

Como me gustaría saber escribir en catalán para contestarte, pero que le vamos a hacer, son mis limitaciones.

Yo tampoco entiendo nada de nada y es más, un amigo de la familia, colombiano, tampoco entiende nada de nada. Hay muchas cosas que no cuadran. Parece que no han entendido todavía, que la gente no es idiota y que piensa y no se deja manipular por dulces discursos y alguna que otra lágrima contenida. No sé, es como una de esas películas americanas con final feliz, no te parece?

Un fuerte abrazo

Txarli ha dit...

Es cert, l'asunto es una mica turbio. Preparem-nos per la campanya politica de la Sra. Betancourt que ve amb força.
Per cert, algu ha vist als altres 14 alliberats? Raro, raro...

fada ha dit...

Ei, doncs jo vaig seguir la notícia per ràdio i és clar les imatges no les vaig veure. Certament que teniu raó en tot això que dieu. Fa pudor de socarrim...

estrip ha dit...

es evident que no ho expliquen tot!
i no ho sabrem mai!

Ferran Porta ha dit...

Mare meva: una desena de comentaris i tothom, tothom! coincideix que l'assumpte fa pudor de socarrim i que d'entrada ja va pensar malament! Realment alguns ens deuen estar prenent per idiotes, però és evident que milions no ens acabem de creure el que ens estan donant...

Unknown ha dit...

Ni un pam de net.

Tot aquest espectacle ve acompanyat d'una campanya mediàtica brutal per desacreditar no no és les FARC, sinó l'ELN i la resta de moviments que -armats o no- gosen imaginar un futur diferent per a Colòmbia del que li te planejada l'administració Bush. Ahir vaig tenir la paciència d'aguantar mig reportatge de La Cuatro i era vomitiu per a la inteligència: parcial 100%.

Penso que les FARC hauries d'haver deixat anar ja els i les segrestades. Vents nous corren per llatinoamèrica, i la lluita de persones com el Che, el Subcomandante Marcos, Abimael o Tirofijo, malgrat diversa, a voltes distant, amb plantejaments diversos... ha de servir per imaginar un futur no neoliberal per a la nostra Amèrica, la llatina.

Ara ens cal estar atents, doncs l'espectacle a Colòmbia només acaba de començar... és l'ara o mai d'Uribe i dels seus asseossors ianquis i espanyols.

Josep B. ha dit...

El món de la política ja el te això, Per molt que ens hi posem hi han coses que mai no se sabran.

Cèlia ha dit...

M'hi reafirmo. No hi ha un pam de net, una reunió sudamericana el dia anterior molt ben portada per primera vegada a la història, silencis, els jutges a punt per emetre un veredicte... Colòmbia tremola!

eudald ha dit...

Fa de mal dir, així a la lleugera, tal com ho diré ara: Fa pudor de muntatge.
Jo tampoc hi entenc pas ben res, eh? Però té pinta de no haver estat pas tant malament aquests sis anys. No emvull ficar en el patiment dels altres perquè no és gota desitjable per a ningú, però ens venen cada història que no m'estranyaria gens que tot plegat sigui això, un muntatge. Bé, ara el Sarkozi li dóna elseu suport, ja ho entenc, desp´res la rebrà el sant pare i tot... vaja, que heroïna, cap d'estat i santa la faran!

zel ha dit...

Bona gent, me n'alegro (però em sap greu), no ser l'única que malpensa...
I sí, la rebran amb tots els honors, recepció inclosa a l'Elisi, quan jo em pregunto, i els altres? I repeteixo, no és una cosa de persona a persona, veig maniobra política d'alt nivell, que, torno a dir, escapa del meu enteniment, però fa vergonya això i Guantánamo obert (tancat)

enric ha dit...

Quina sort de no sentir-me "raro" per pensar des del primer moment que tot era un muntatge. Jo insisteixo moltes vegades, la premsa tindrà alguna responsabilitat en donar les notícies que convé a qui convé, dic jo.

Anònim ha dit...

NOSALTRES TAMPOC HO TENIN CLAR.AQUESTA SERENO,AQUET DO DE LA ORATORIA DELS FILLS,SEMBLANT MINISTRES,AQUESTA ESCENIFICACIO, TOT PLEGAT OLOR A DOLLARS. JUGANT AMB BCN........

Unknown ha dit...

Mireu això:

BETANCOURT LIBERADA POR 20 MILLONES DE DOLARES, RADIO SUIZA

http://www.ansa.it/ansalatina/notizie/notiziari/colombia/20080704145234686062.html

GINEBRA, 4 (ANSA)- La liberación de Ingrid Betancourt de manos de las Fuerzas
Armadas Revolucionarias de Colombia (FARC) fue lograda porque una cantidad no
precisada de miembros y dirigentes de esa organización fueron "comprados", afirmó
hoy Radio Suisse Romande, citando una "fuente confiable".
Según la fuente, que al parecer desde hace años viene dando informaciones
reservadas que luego resultan verdaderas, el precio pagado por Betancourt ronda
los 20 millones de dólares.
La fuente brindó nombres y apellidos y explicó que la mediadora entre Bogotá y
los guerrilleros fue la mujer del jefe de los carceleros de la ex candidata
presidencial, Geraldo Aguilar. La operación militar descrita por el gobierno de
Colombia fue sólo "una puesta en escena", dijo la radio.
JMG

Unknown ha dit...

La liberación tuvo opiniones encontradas en Colombia
Por: Agencia Bolivariana de Noticias (ABN)
Fecha de publicación: 04/07/08
imprímelo mándaselo a
tus panas

Cali, Colombia, 03 Jul. ABN. (Julio César Tovar, enviado especial).- Las reacciones por la liberación de las personas retenidas por las Fuerzas Armadas Revolucionarias de Colombia (FARC), tuvo en esta localidad colombiana diversos conceptos.

Por un lado, varios ciudadanos piensan que hubo una aureola de extrañeza por la facilidad en cómo fueron rescatados, y por otro, la prensa señala con alegría literaria el éxito de la denominada “Operación Jaque”.

“¿No te parece extraño eso?“, pregunta Javier Chacón, un vendedor de periódicos que se ubica en el centro de la ciudad.

“Fue demasiado fácil y no creo que la gente de las FARC sean tan bobos como para dejarse engañar”, recalca.

Se le advierte que la misma gente del ejército colombiano dijo que había infiltrados. “De verdad que eso me complica más las cosas, infiltrados en las FARC, no creo que sean así”, dice.

“Sin duda que hay dinero de por medio, y mucho, mucho dinero, además la presión mundial estaba atenta”, redondea Francisco González, un asiduo visitante al Parque Los Poetas del denominado Corredor Cultural caleño.

¿Pero en cuál bolsillo están esos pesos?, se le pregunta, “Ah mijito, no se haga el paisa, ustedes y todos sabemos”, rehuye la pregunta González.

Mientras, el diario El Espacio tituló ¡Jaque Mate¡, Ingrid Betancourt y 14 secuestrados libres, en una edición extraordinaria dedicada íntegramente al suceso en cuestión.

“Dios nos hizo el milagro”, recalca el diario.

El Espectador abre su edición con una gráfica en donde aparece la Betancourt abrazada a un familiar, con el título “Jaque a las FARC”.

Además detalla que Betancourt agradeció al presidente (Álvaro) Uribe y al Ejército.

El diario El Tiempo coloca: “Fue una operación perfecta”, y advierte que Uribe fortalece su posición y baja la presión internacional.

Hubo uno que dio su opinión, Omar Guedez, lapidaria por cierto. “Habrá que ver qué hace Uribe con Betancourt cuando entienda que ella podría ser opción excelente de candidata presidencial”, remató.

La lista de liberados es la siguiente:

Ingrid Betancourt, ex candidata a la presidencia.
Keith Stansell, contratista estadounidense.
Marc Goncalves, contratista estadounidense.
Thomas Howes, contratista estadounidense
Juan Carlos Bermeo, teniente del ejército
Raimundo Malagón, teniente del ejército
Erasmo Romero, sargento segundo del ejército
José Ricardo Marulanda, sargento segundo del ejército
William Pérez, cabo primero del ejército
José Miguel Arteaga, cabo primero del ejército
Armando Flórez, cabo primero del ejército
Vaney Rodríguez, teniente de la policía
Jairo Durán, cabo primero de la policía
Julio Buitiago, cabo primero de la policía
Armando Castellanos, subintendente de la policía.


Noticia leida aproximadamente 616 veces.
Contador actualizado cada 3 minutos
La fuente original de este documento es:
Agencia Bolivariana de Noticias (ABN) (http://www.abn.info.ve)

Unknown ha dit...

QUERIDA ROSER!
NO ES QUE ESTEMOS VIEJOS Y NO ENTENDAMOS LA "ALTA POLÌTICA".
HAY CUESTIONES QUE PUEDEN LLEGAR A PASAR MUCHOS AÑOS... O NUNCA, PARA QUE LAS ENTENDAMOS.

"ARRIBA" SE COCINAN "COSAS" QUE NO LLEGAN AL CIUDADANO. HASTA LA MISMA PRENSA ES CÒMPLICE EN ALGUNOS CASOS Y POR AQUÌ, LATINOAMERICA, HAY MUCHOS EJEMPLOS Y
QUE TUVIERON QUE PASAR MUCHOS AÑOS PARA ENTERARNOS.

A MI ME DIO MUCHA ALEGRÌA LA LIBERACIÒN DE LOS REHENES,
INCLUÌDA INGRID.

AHORA,
AL DÌA DESPUÈS,
LAS VERSIONES DE PAGO DE DINERO SON MUCHAS...NO SÈ ROSER, NO SÈ...
QUE HAY UN MANTO DE SOSPECHA LO HAY,
Y ESAS SOSPECHAS DICEN QUE TODO FUE UNA PUESTA EN ESCENA...ALGO QUE NO ME EXTRAÑARÌA EN ABSOLUTO CONOCIENDO LA CLASE POLÌTICA DE ESTOS LARES.

QUERIDA ROSER!
CON EL MEJOR DE LOS DESEOS PARA TÌ
TE DEJO MI ABRAZO FUERTE!!!

BUEN FIN DE SEMANA!!!

BESOS

ADAL

Unknown ha dit...

VOLGUDA ROSER!
NO ÉS QUE ESTIGUEM VELLS I NO ENTENGUEM LA "ALTA POLÌTICA".
HI HA QÜESTIONS QUE PODEN ARRIBAR A PASSAR MOLTS ANYS... O MAI, PERQUÈ LES ENTENGUEM.

"DALT" ES CUINEN "COSES" QUE NO ARRIBEN Al CIUTADÀ. FINS A la MATEIXA PREMSA ÉS CÒMPLICE EN ALGUNS CASOS I PER AQUÌ, LATINOAMERICA, HI HA MOLTS EXEMPLES I
QUE VAN HAVER DE PASSAR MOLTS ANYS PER A ASSABENTAR-NOS.

Al MEU EM VA DONAR MOLTA ALEGRÌA LA LIBERACIÒN DELS OSTATGES,
INCLUÌDA INGRID.

ARA,
Al DÌA DESPUÈS,
LES VERSIONS DE PAGAMENT DE DINERS SÓN MOLTES...NO SÈ ROSER, NO SÈ...
QUE HI HA UN MANTELL DE SOSPITA HO HI HA,
I AQUESTES SOSPITES DIUEN QUE TOT VA SER UNA POSADA EN ESCENA...ALGUNA COSA QUE NO M'EXTRAÑARÌA EN ABSOLUT CONEIXENT LA CLASSE POLÌTICA D'AQUESTS LARES.

VOLGUDA ROSER!
AMB EL MILLOR DELS DESITJOS PER A TÌ
ET DEIXO LA MEVA ABRAÇADA FORTA!!!

BON CAP DE SETMANA!!!

PETONS

ADAL




¿ES ASÌ??
QUEDÒ BIEN???

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa ha dit...

és exactament el mateix que penso jo, però vaig dirme, maria mercè no siguis tant mal pensada, serà per això que no m'agrada la política ni tot el que comporta, no està bé però, no està bé per tots aquells que pateixen i no es poden permetre una moguda com aquesta.

menta fresca, aufàbrega i maria lluisa ha dit...

per cert, no obviem la propaganda que li és tant necesaria per netejar la imatge de sarkosy...

@RusKiiis ha dit...

Hola ZEL, i merci pel teu comentari al blog, dirijit a l´avi, ja l´hi he mandat per e-mail, com que allà a Mèxic estàn en unes 7 hores enrera i avui diumenja té d´anar a casa del fill a dinar, segurament no veura el comentari, peró ja t´el penjare en el teu blog, en nom seu, (que ell encara no sap com fer-ho, peró amb la marxa que porta sospito que aviat coneixerá el secret hahahahaha), doncs, aixó, estigues segura que una vegada m´arribi allà t´el enganxo...

Merci per l´e-mail aquest que envies, ( La cadena de televisió Telecinco s'ha adherit avui al Manifiesto por la lengua común), ja el passare els meus contactes, també l´he pejat al blog amb uns videos de complement.

Salut i Repùblica ZEL!!!

Una abraçada forta per tu!!!

RUSKIS.

@RusKiiis ha dit...

Ostres Zel. Ara que dius aixó, mira que jo vaig pensar per un moment el mateix... peró vaig pensar que jo potser sóc un pel malpensat...
Peró veix que no sóc l´únic que l´hi va passar pel cap, avui ho comento amb els de casa, per sapiguer que en pensen ells...

Salut!!!

Guerrero ha dit...

derrepente recordé a los mexicanos que se perdieron en el pacífico durante 9 meses, sin quemaduras, sin deshidratación severa, sin desnutrición severa... los "milagros" de la vida
saludos

LlunA ha dit...

jo em vaig quedar també una mica sorpresa...esperava trobar-me una dona diferent. Me´n alegro que estigui en llibertat, naturlment. Però sembla una pe´l.licula extranya tot plegat!

Carme ha dit...

doncs jo tb. estic d´acord amb la majoria de comentaris fets.. no ho veig del tot clar això. o deu esser una dona molt molt molt forta o algo més hi ha. tb. en aquest moment concret.. no ho se.. si més no.. mira, sigui com sigui estan alliberats i aixo es l´important.

osti zel, quin canvi al bloc. m´encanta noia. i la canço que has penjat es genial, que molts petonets. feia dies que no podia seguir-te...

deu...

Puji ha dit...

I que el discurs d'alliberament sembli un míting electoral...

Si més no és raro.

Joan de Peiroton ha dit...

El que m'importa primer és que sigui lliura. La resta, se m'en fot...pel moment.

jo artin au ha dit...

A vegades la millor manera d'entendre és no entendre. En reconèixer allò que no s'entén ja tenim un bon grau d'enteniment (tot i que amb manca de certesa). Jo el que no entenc és que situacions del tot privades i íntimes siguin mostrades públicament i aprofitades políticament. (què hi farem, deu ser que som així, els humans)