11 de setembre 2008

manifest particular (post 400)

passen anys i no sembla
que hi hagi possibles amb la vida que volem
ni el desig de futurs pels fills d’aquesta terra
i pels qui ara hi són, si hi volen ser,
que molts no ho són i tant l’estimen...

ens anem rosegant les ungles,
(ja hem tocat carn tantes vegades...)
ens callen esgrimint contra nosaltres
justament allò que som, solidaris i tossuts,
(hi deixarem la pell, tants hi han deixat la sang... )
ens han pintat de miserables pidolant engrunes
d’allò que som i tenim i ens han robat.

no vull sentir el cor agre,
ni alimentar més ràbia,
ni que em forcin dia a dia a explicar perquè,
ni celebrar any rere any una derrota...
no em gireu més contra la resta,
només vull compartir el que és meu
la meva terra, el meu país, la meva llengua
sortir al carrer i ballar, i que no s’aturin
davant de casa meva fent fotos pintoresques
d’una solitària estelada...

vull poder dir qui sóc i d’on sóc amb orgull
lluitaré, si cal, amb el poc que tinc
el posat i les paraules, contra qui gosi negar-me
el dret a dir el nom del meu país,
(les lletres i la història les manllevaré de qui més sap)
i després, ens podrem treure les clofolles
i buscar allò comú i humà que ens reconforta
i en la igualtat estimarem, viurem i encetarem més lluites.

21 comentaris:

Waiting for Godot ha dit...

Felicidades por tu post 400 :) Besos.

Assumpta ha dit...

Em guardo aquesta frase de Maria Torrents que has "lincat" (*) en el teu article :-)

"La llengua,doncs, és el factor determinant no només per a conservar la consciència de nació, sinó per a mantenir el caràcter i la voluntat de ser. Mentre la llengua és viva, l’ànima de la nació batega"

BONA DIADA!!

(*)Cada vegada que "linco" alguna coseta en algun article meu, em recordo que m'ho vas ensenyar a fer tu jeje :-))

estrip ha dit...

això mateix. I no cal saber història per explicar el que sentim, ni saber d'economia.
Bona diada!

Cèlia ha dit...

Bona diada Zel, una senyera magnífica penjada al cor...

Julia ha dit...

Estimada Zel, compta amb mi.

Ah, i amb la meva mare, que tot i ser andalusa de pura cepa i tenir ja uns quants anys, cada vegada que veu com ataquen al nostre país diu: ¡Pues si ha qe volver a salir a la calle, se sale!

Striper ha dit...

anims i endavant no estas sola si cal ting una falç.

Ferran Porta ha dit...

No diguem el que volem fer, Zel, i fem-ho. Tirem pel dret, sense escoltar els necis que ens envolten. Compartim, sortim al carrer, ballem, diguem qui som i d'on som, i lluitem contra qui gosi negar-nos el dret a dir el nom del nostre país. Fem-ho!

Visca Catalunya!

mossèn ha dit...

400 !!! ... pos això mateix ... 400petons i abraçades !!! ... salut

robelfu ha dit...

Hola guapa ja estic de tornada, dir-te que d'una de les coses de les quals estic súper orgullosa és de ser catalana.
moltes felicitats pels teus 400 post un petonàs i
visca catalunya

Sergi ha dit...

És tot un manifest, i el subscric, ja diràs on es signa. Felicitats pels 400, bon final de Diada, i Visca Catalunya!

Anònim ha dit...

Bona Diada.

I ànims, que cada vegada som més.

Jordi Casanovas ha dit...

Felicitats pels 400 i bona diada i com deia aquell que la prudència no ens faci ser covards.

Anònim ha dit...

ES AL HORA DE VOTAR QUANT ENS HEM DE RECORDAR QUE SOM CATALANS. I QUE ELS VOTI "SA MARE" RECOR-DEU 24 DIPUTATS. I EL "MUDITO", QUE DIU EL SRO. ZARAGOZA. PER TORNA. JUGANT AMB BC........

DOLORS ha dit...

Felicitats pel 400 post !
Que tinguis bona diada!
L'estelada fins que poguem estimar-nos en igualtat i llibertat com expresses molt bé en el poema!
Ptons i fins sempre!

Una ha dit...

Felicitats pel 400 i que tenguis una bona diada,demà ens toca a nosaltres,els balears.Un abrazo

Anònim ha dit...

Solamente con la igualdad de los pueblos, se puede hablar de civilizacion.
¡¡Felicitaciones por tu post 400 :)) y que sean muchos más!!
Besitos mi hermosa amiga del alma♥♥♥

Lliri blanc ha dit...

ENHORABONA PEL POST!
BONA DIADA!

Joan de Peiroton ha dit...

Lo futur qu'ei un saunei
qui cau suenhar dab amor
entà que's poscà hèr realitat

El futur és un somni
que cal cuidar amb amor
per tal que pugui fer-se realitat

PETONS!!!

Carme ha dit...

preciosa estelada la que hi ha penjada en aquest balcó. un simbol, un signe d´identitat. res, que felicitats pel teu post 400 i molt bona diada nacional de catalunya. visca catalunya!!!

Zincpiritione ha dit...

Aix, que arribo tard: felicitats pels 400!!!!!

Josep Rof Rof ha dit...

Hola 400 post = 400 Sols!

Estan per sucar-hi pa! Felicitats!

Ànims i consols! josep