04 de desembre 2008

i amb això acabo...

Si hagués de prevenir a totes les persones que pensen trobar aquí a Europa una altra vida, aquest senyal els indicaria del perill...

"Al inmigrante, paliza constante"
Això està escrit en moltes pintades de molts murs.
Els mateixos murs que aixequem contra els foranis.

Resum per mi (i per qui ho vulgui llegir)

Ahir, a la ràdio i a la televisió, davant d'una enquesta referida al fet de permetre el vot als immigrants, més d'un 70% a la ràdio i més d'un 80% a la televisió, manifestaven no acceptar que tinguin dret a vot.

Falsedat nº 1: No compten però, els sectors d'edat i població que en aquestes hores estan veient la televisió o escoltant la ràdio. Majoritàriament, qui ho fa? Pensem-hi!

Falsedat nº 2: Al carrer, com a l'escola, una persona que fa més d'un any (en el cas de l'escola) i més de 5 (quina passada!!!) ja no són immigrants, són persones que habitualment aprenen o viuen i treballen normalitzats a Catalunya.

Falsedat nº 3: Molts joves, molts i molts, no són preguntats en aquest sentit, joves de 17, 18, 19, 20 anys en amunt, molts estudiants, que han crescut i conviuen amb aquestes persones, en molts casos formen part del seu cercle habitual, i el que a ells els estranya és que es plantegi si poden votar -"ets tonta o què?"- em va contestar un, que no són persones?

Falsedat nº4: Les pròpies contradiccions. Parlem molt (pontifiquem, ens fem els tolerants i els progres), quan parlem de la violència de gènere, dels drets de les dones i bla bla bla, i seguim considerant en la pràctica que hi ha persones de diverses categories. Som tan directament contradictoris, que estem permetent que s'actui contra els drets humans, sense cap vergonya.
Falsedat nº6: Com manipulen els missatges i les preguntes? Qui ens ha influit vergonyosament en això de veure perills en tothom qui ve de fora? Com ens deixem influir per la propaganda fins i tot electoral (recordeu el Sr Duran, no hi cabem tots). No estem actuant d'una manera egoista i totalitària? Som millors que els altres?
Trobareu molta informació aquí.

Us deixo un regalet, a veure què en penseu. L'he tret d'aquí. Un gran document per a la història.
Aquí, una adreça per denunciar: coordinadoraantifeixista@hotmail.com

29 comentaris:

SERGIBR ha dit...

D'acord. Però una pregunta, no creus que un cens de majoria immigrant, seria carnassa de promeses electoralistes totalment imaginàries? És a dir, si a nosaltres ja ens venen la moto sense miraments, fins a quin grau de populisme arribarien els senyors de les urnes, per tal d'aconseguir el vot nouvingut? Salut.

Striper ha dit...

Un tema molt complicat de deures. derets , igualtats i sobre tot persones . Ets una nena dolenta? Encara espero las cuixes. Petons guapa.

JRoca_Font ha dit...

Respecte al vídeo del 9TV el "senyor" Anglada diu una veritat que fa por: són la 2ona força política de Vic, sí, la 2ona per darrera de CIU i per davant d'ERC, PSC, IC-EV, CUP...
Salut

Assumpta ha dit...

Doncs la veritat és que jo no ho veig gens clar, Zel...

Per una part em fa mal les orelles sentir com aquest home, cridant i cridant com un fanàtic, diu que els immigrants són "xusma" i veure que ho diu sense cap vergonya

Per altre part em fa por donar el dret al vot a tots aquests que caminen dos passes per davant de les seves dones, les quals van amb túniques fins els peus, amb el cap ben tapat... a aquests que volen aprofitar les vacances per portar les nenes al seu pais d'origen perquè els hi practiquin l'ablació... i no vull semblar demagògica, ho dic totalment de veritat. No vull que gent que pensa així pugui decidir coses que em puguin afectar a mi.

Així doncs, davant d'una enquesta així jo no sabria pas què votar, eh?

Carquinyol ha dit...

tema peliagut, bàsicament perquè hi ha de tot: ni tots els immigrants són "bons" ni tots els d'aquí són "dolents", i abans d'atorgar drets als nouvinguts s'ha de veure si els podem mantenir tots. Si, és dur dir això, però tal com està la cosa s'ha de valorar tot.

I després està el joc de les majories, perquè, encara que sigui políticament incorrecte dir-ho, les majories no tenen perquè tenir raó.

Carme Rosanas ha dit...

Jo també ho trobo complicat, bàsicament pel que diu l'Assumpta. Les persones, són persones amb els mateixos drets. No hi ha dubte. Però podem deixar envair-nos per la cultura, per la religió, per l'endarreriment que suposa en drets de la dona... crec que s'hi ha d'anar, però poc a poc, amb temps i una mica d'integració...

Anònim ha dit...

Verdaderamente he sentido vergüenza ajena al pinchar los links de donde haz sacado la información. Impotencia... ¡Eso siento! No puedo entender la xenofobia de algunos seres humanos cuando todos vamos a terminar nuestra vida al igual que todos, 2 metros bajo tierra.

Besitos desde el ♥

Daniel Mercado ha dit...

Estic molt d'acord amb tu. La ciutadania deuria ser igual per a tots, però també hauríem de somiar amb un món en el qual la imigración sigui excepcional i no un fet quotidià i mogut per la necessitat i la injustícia

Josep ha dit...

Avui estic generós, et faré dues menes de comentaris.

COMENTARI RACIONAL: els immigrants i els fills dels immigrants no són un col·lectiu homogeni. Poder adquisitiu, nivell educatiu, edat, sexe, condició sexual, religió i lloc de residència també condicionen la visió política i social d'una persona.

COMENTARI IRRACIONAL: immigrante maleante, leña al moro que es de goma, Zapatero embustero, Que no mos furten les taronges.

Trieu lliurement el que més us agradi.

Mikel ha dit...

quin personatge aquest Anglada , es el primer cop que el sento i ja entinc prou.

Txarli ha dit...

Penso que hi ha treball per als immigrants en aquest país i a més, econòmicament els necessitem.
Penso que els hem d'acollir ja que tenim un deute amb ells per haver deixat els seus païssos en mans de quatre desgraciats.
Penso que els immigrants s'han d'integrar dins la nostra societat i això és cosa de dos, d'ells i de nosaltres. I quan dic integrar, no vull dir que es canviin de religió (si és que són creients) sino que s'integrin dins l'entramat social dels barris, dels pobles,...Massa sovint, sobretot a les grans ciutats, veiem com es creen guetos de diferents nacionalitats, seguint al punt de la lletra allò de "juntos pero no revueltos". Aquest no és el camí cap a l'integració.
Respecte als suposats abusos contra les dones d'alguns, la llei és igual per a tothom.
Dit això, si un immigrant viu i conviu aquí...perquè no ha de poder decidir els seus representants?
Ufff! És un tema complicat, on hi ha molt a dir...i a fer!

Txarli ha dit...

Se m'oblidava! La gent se n'acabarà adonant de qui són aquests nazis i acabaran desapareixent del mapa tan ràpid com van arribar.

neus ha dit...

T'imagines que a les municipals no poguéssin votar tota la gent que ve d'arreu d'Ejpaña? quin sarau eh?
Em va fer vergonya escoltar a la ràdio el resultat de l'enquesta.
A la feina tenim treballant un argentí i un irlandès, bellíssimes persones, encantadors tots dos i uns professionals amb totes les lletres. Aquesta setmana hem ensopegat una clienta racista i xenòfoba. Va dir-li a la jèfa que teníem xusma treballant per nosaltres i que ella acabaria el problema matant-los a tots. Tal qual.
I aquesta tia té dret a vot Assumpta!!(aprofito per referir-me al comentari de l'Assumpta). De malparits que maltracten a la dona i als altres n'hi ha de tot arreu. I tenen dret a vot i no només a les eleccions municipals. D'assassí i degenerat se'n ve de mena, no té res a veure amb el lloc on has nascut. I si han d'acatar les normes d'aquí, doncs que participin igual que ho fem nosaltres. Igualment votar no serveix de res... mani qui mani sempre anem igual de malament...

neus ha dit...

T'imagines que en unes eleccions municipals guanyés un fill de pare africà? quin escàndol, eh?
i en canvi tothom celebra la victòria d'Obama i aquest ens ha de fer ballar a tots!

Som una colla d'hipòcrites.

núria ha dit...

Jo sóc més escèptica amb la política. Pots comptar si en faran cap cas de la opinió publica!
El dia que algun grup polític li interessi el vot dels immigrants per pujar o mantindre's al poder, prometran o aprovaran el seu dret a vot. Ja tindran estudiat què els dona mes vots que és l'unic que els importa.

Asimetrich ha dit...

Aquest Anglada s'ha proposat imitar a Hitler? Ho fa igualet.

En quant als immigrants i les dones:

1. Em fa gràcia que es parli d'immigrants en general quan es vol dir musulmans més aviat retrògrades. A les dones que porten vel, els hi hem preguntat si se'l volen treure? Sabeu que per moltes és un tret identitari com per nosaltres el català? Jo no ho sabia fins que vaig començar a treballar amb una dona amb vel.

2. Si no voleu donar dret de vot a un home que fa caminar la seva dona dues passes per darrera amb un vel, perquè ningú proposa treure el dret de vot als maltractadors o als pederastes encara que siguin nacionals?

Res, que tenim moltes pors infundades, començant per mi mateix, eh? no et pensis...

Montse ha dit...

ui, nena, quin tema més pelut! Diria que de tots els comentaris, a part del teu al post, tothom té una part de veritat. També crec que una veritat absoluta no existeix. Què cal fer? jo no ho sé, però, com ha dit algú, de bons i dolents n'hi ha de "fora" i de "dins"... jo penso, si poso el cap per davant, que tant els bons com els dolents tenen dret a votar. Però segurament hi hauria moltes matisacions a fer. I jo no les sé fer.
Malgrat tot, tots aspirem a "un món millor". Per què mai no hem definit què vol dir "un món millor"?...

Anònim ha dit...

Hola Zels i companyia.
Sempre que parlem d'imigrans tenim al cap la gent ques es magrabi o de raça negre. També son imigrans tots els que venen d'Europa hem molts cales i compran cases a la Costa Brava per pasar la juvilació. Aquests tampoc poden votar??.
L'integració en la societat, no es igual en un poble, com pot ser el meu, com hem una gran ciutat. Nosaltres la gent de pages tenim la sort de conviure amb ells de molt més a prop. Els nostres fills jugem amb els seus des de petits, i no s'han perdut cap festa d'aniversari mai. Els nens de color que no fa falta maquillar el dia de la cavalgada dels Reis d'Orient, son molts (encara que alguns volen que els pintem de blanc). Crec que si una persona està realment integrada i els seus fills ja han nascut aqui tindrien que tindre dret al vot. Penseu en el demà d'aquest petitons.
No se si estic erreda. Gracies per lleguir-me.
Un petó
Mercè

zel ha dit...

Hola a tots, sí que és cert que és un tema que aixeca polseguera, justament pels estigmes que tenim i tenen.
Jo també crec que només des de la igualtat es pot educar i es pot encomanar respecte, pensant en el futur, més que en l'immediat que costa molt.

I com diu l'Asimètric, hi ha dones per les quals el vel és un signe d'identitat, i se'l posen volgudament, en tot cas, sempre hi ha costums que no es poden jutjar, el meu fill gran tenia amigues a l'IES que mai s'hagueren tret el mocador, i comentaven que per elles era un senyal d'identitat, jo no jutjo, voldria que tothom mirés l'interior i no pas el que es veu fora.

I com diu la Mercè, mai ens hem posat amb la colla d'alemanys, anglesos... que han colonitzat zones turístiques i no tant, i que mantenen allà dins, de vegades en minúscules urbanitzacions només la seva llengua i és com si entressis a un altre país.

Modestament crec que al darrera de moltes actuacions només s'amaga el pensament "els moros són xusma" com diu el video...

Assumpta ha dit...

Elur Ja que fas referència al que vaig escriure, et responc:

En primer lloc, no em considero cop hipòcrita. Vaig donar la meva opinió lliurement en un blog en que crec que això es pot fer.

En segon lloc, per si t'interessa et diré que el meu marit es voluntari de Càritas i treballa a un projecte d'alfabetització per tal que, amb determinades hores d'assistència a unes classes (en concret ell les fa de català) els immigrants puguin acreditar la residència i obtenir la seva regularització. Al seu grup té gent dels mes variats orígens, com pots suposar (Senegal, Marroc, Bolívia, Brasil i India que ara recordi)

En tercer lloc, jo també conec immigrants que són gent magnífica. Això no treu que determinats tipus i mentalitats (els que no es volen deixar visitar per una dona metge, els que rebutgen una dona advocada, etc.) no em facin cap gràcia i que pensi que no tinc cap ganes d'anar endarrere.

Assumpta ha dit...

On diu "cop" hipòcrita ha de dir "cap"... o sigui, que no em considero CAP hipòcrita.

Mateo Bellido ha dit...

Coincido con muchos de tus "comentaristas". Es un tema peliagudo, pero sí habría que regularlo. "Doctores tiene la iglesia" como dice el refrán.
Yo me considero ciudadano del mundo y, como quiero que me consideren a mí, así se debe considerar al resto.
Un beso solidario, Roser.

Cèlia ha dit...

Jo també penso com la Carme, a poc a poc, que un vot d'una persona de dretes serveix igual que el d'esquerres, el d'un home igual que d'una dona, el d'una persona amb estudis igual que un analfabet, i malgrat ser tots iguals, cal, no només estar nacionalitzat, sinó creure, viure, estimar i lluitar pel país. Com ho arregles? Els interessos democràtics han de ser per al país, poble..., i no els propis.
Bé, no m'enredo més que costa expressar aquestes coses i hi ha gent que ho ha dit molt bé.

rebaixes ha dit...

Si els politics ho necessiten, no us esfetjegueu, serà si o no o aparcat. Uns comentaris de tots molt humans,però faran un referèndum per si ens agrada o no. Quants vots hi han per anar a les urnes.Per les municipals primer, tenen pro que vingui un Obama o que em sé jo. Primer hem de provar i si ens agrada, ho farem. la raó està en la realitat veritable,però els interessos també manen i acaben guanyant. Un tema difìcil com d'altres, qui l'ha de sol·lucionar? Jo no ho sé.Anton.

Unknown ha dit...

Zel, has obert un debat ben interessant en el teu bloc. I és que com diu la majoria, és un tema complex que no té una sola raó i que demana molt de debat i de seny.

El veí de dalt ha dit...

Collons amb l'Anglada! Fot por i tot! Seguiré amb interès aquest tema.

nimue ha dit...

Vaig viure al Marroc durant una temporada. Estudiava a la Universitat i vivia en una residència d'estudiants amb altres europeus i molts magrebins. Parlaven molt de vindre a Europa,de jugar-se la vida si feia falta. I eren part de la població privilegiada que podien permetre el luxe de viure en una residència universitària. Tot i així haurien fet qualsevol cosa per vindre a Europa. Quan el meu company i jo intentavem explicar la situació dels immigrants aquí, no s'ho creien, mai ens van creure.

Crec que avui estic treballant a un aula d'acollida per tot el que vaig viure durant aquells anys. Vaja, n'estic segura.

neus ha dit...

Aviam Assumpta, no deia que tu, concretament tu siguis hipòcrita. En som tots, jo també. Em referia a tu en el tema del dret a vot.
Res més lluny de la meva intenció que molestar-te o ofendre't, si és que t'has sentit ofesa. I encara menys pretenia fer canviar a ningú d'opinió, cadascú és ben lliure de pensar el que li dóna la gana, només faltaria.
Em sap greu haver creat aquest malentès.
En el segon comentari ja no em referia al teu, i el vaig escriure dirigit a la Zel, potser ho hauria d'haver especificat.
Ho repeteixo, em sap greu el malentès.

Zel, em sap greu bonica.

Assumpta ha dit...

ELUR Eiii ;-) Doncs un malentès és això, un malentès i res més :-)
No té cap importància, de veritat :-))
Una abraçada!!!