03 de març 2010

quaresma a la classe (cuina a tot drap)

-ep!, aquí tenim el bacallà, el peix que du la senyora Quaresma!
-si, home, això no és un peix!
-que sí, que és un peix...
-nevat! està nevat!
-segur? és neu?
-no! vidres!
-segur? a veure, tastem-lo?
-a mi em fa fàstic!
-no té forma de peix!
-doncs ens han dit que era un bacallà salat!
-no, que està congelat, no veus? té gel!
-va, a veure l'esqueixarem...
-què vol dir això?
-mira, l'anem esbocinant estirant la carn...
-però no digueu que és un peix?
-miraaaaa! què ha sortit d'aquí dins?
-... mmmh... una columna vertebral?
-ecsss...i quina pudor!
-que no, que és olor de...
-fa pudor!
-és que està salat, ja ho heu tastat no?
-però no té forma de peix, els peixos no són així!
-a veure, com podríem plegar-lo per saber si és un peix?
-té aletes!
-doncs sí, aletes, cua, però li falta....
-el cap! li falta el cap!
-on és el cap?
-i ara aprendrem a salar el peix...
-ecss! els treus el cap?
-sí, els he d'esganyar! què vol dir?
-la ganya!
-doncs es treu el cap fins la ganya i surt el...
-ecsss! tens sang als dits!
-sí, deu ser que el peix m'ha mossegat...
-que no, que és mort!
-no passa res, els hem de netejar i posar-los en un llit de sal gruixuda, i després cobrir tot el peix amb més sal...
-sembla un mineral!
-sí, oi? és que la sal és...
-un mineral! (en tenim uns que van visitar Cardona fa poc i ens van fer una gran xerrada)
-el meu avi ho fa, posa moltes anxoves en cubells!
-nosaltres en tenim poquetes, però ho provarem, a veure què passa...

Ja sabeu, esteu convidats als àpats de quaresma.
Demà, esqueixada amb amanida o mongetes...
La setmana que ve, macarrons amb bacallà.
I a veure si aconseguim salar anxoves! I que no se'ns podreixin.
Els deures d'avui? Buscar on es pesquen els bacallans! Ja riurem!

12 comentaris:

Thera ha dit...

Quins records... bacallà amb panses de la iaia...oh!Uumm!!

Això sí que és una classe!! Segur que aquesta manera d'aprendre, en viu i en directe, no l'obliden. Quina sort que tenen els teus alumnes! Ah! I bona quaresma!! ;D

Garbí24 ha dit...

M'agradaria que m'agradés però no es el meu fort el bacallà. De totes maneres bona clase senyoreta!!! i estic aixecant el dit....doncs sé d'on surt el bacallà....;)

Jordi Casanovas ha dit...

a mi m'agrada que siguis mestra.

EL BLOC D'EN VITALIS ha dit...

Uhmmm! que bo, ja l'espero.

Carme Rosanas ha dit...

Doncs a mi m'encanta el bacallà. De tota manera, però amb panses per quaresma, també! Jo encara el faig!

PS ha dit...

Fas entrar gana Zel, ganes de cuinar-lo i de menjar-ne.
Fa temps que no "escaparro" anxoves, cada cop n´hi ha menys...fins i tot això ens hem carregat!
Abans, a les escoles no t´ensenyaven aquestes coses tan quotidianes perquè ho veies a casa. Ara en canvi, tot ve empaquetat i gairebés sense sabor.
Sort n´hi ha encara de mestres com tu!

merike ha dit...

Ets una professora meravellosa! I des d'aquest bloc als teus alumnes poden llegir i aprendre, també! No m'agrada aquest peix, prefereixo el salmó. Bon dijous, Zel. La teva música Zelada és molta estimada.

Anònim ha dit...

Jo tinc més traça amb les butifarres de dijous gras que no pas amb els bacallans.

fanal blau ha dit...

Pots tenir ben clar que tot el que els ensenyes, ho estan aprenent de debò, i tindran claríssim on es pesquen els bacallans i un munt de coneixements més!
Ja m'agradaria estar-hi per escoltar-te i participar!
Com diu en Jordi, a mi també m'agrada que siguis mestra!

el paseante ha dit...

M'agrada que alternis temes durs (que fan pensar) amb temes simpàtics (que fan riure). Aquest m'ha deixat una rialla a la boca.

Joana ha dit...

ESqueixada per mi!!! :)
Quin escrit més gràfic..

Ada ha dit...

Ara recorde per què no m'agrada el peix...