25 de juliol 2008

la tercera hora...solució

Acabo de passejar-me per la nova pàgina de la Generalitat sobre la Nova Llei d'Educació.
Encara no he trobat res de clar i definit sobre la tercera hora de castellà.
S'acosta setembre i les coses s'han de poder preveure (quina una en sóc jo, que sempre vaig darrera la feina, enlloc de davant...)
Mentre pensem, he trobat una solució salomònica en format Mikimoto.
Apa , a veure què n'opineu. S'agrairan suggeriments, per si no ens volem trobar amb alguna barrabassada postmanifest...


12 comentaris:

Anònim ha dit...

A mi m'agrada comentar-te i llegir-te perquè crec que tens uns principis molt importants, però no puc parlar sobre fets que crec que no tenen principi, cuida't molt :)

Sergi ha dit...

No et sembla que aquest vídeo és una mica visionari? És com un preludi de Ciutadans, no?

Striper ha dit...

Si us plau preveure millor improvisar.

Assumpta ha dit...

Jajajaja doncs a mí m'ha fet molta gràcia el video :-))

Com a profana en la matèria diria que el bilingüisme no existeix com a cosa perfecta. Una terra té la seva llengua i, a Catalunya, aquesta llengua és el català... a més, per diverses circumstàncias, de moment, estem a l'Estat espanyol i s'ha de saber castellà... d'acord.

També estaria molt bé millorar el nivell d'anglès.

Sóc catequista de nens de Primera Comunió (3r. de primària) no n'hi ha NI UN que no sàpiga parlar castellà... i sí n'hi ha que tenen problemes amb el català.

La catequesi la fem en català totalment (llibre, activitats, cants, pregàries, jocs... tot) Quan un infant té problemes amb el català, els altres tenen el mal costum de parlar-li castellà (i son nens de NOU ANYS!!!)

Pregunto (de manera absolutament innocent i sense segones intencions) de veritat cal aquesta tercera hora?

Ferran Porta ha dit...

Suposo que a Catalunya, una majoria de mestres no estan a favor d'aplicar una tercera hora d'una llengua que, com comenta l'assumpta, coneix tothom en detriment de l'altra (curiosament, la pròpia). Però només és una suposició. Tu que pertanys al món de l'ensenyament, pots dir-me si això és així o no? Quina opinió hi ha, en general, en el món educatiu respecte a la "tercera hora"? (potser la resposta és òbvia, no ho sé; en qualsevol cas, la distància geogràfia fa que no n'estigui del tot informat).

Carquinyol ha dit...

Vols trobar res clar i definit d'aquesta Generalitat? Bona sort !!

Suggeriment: assaltar el Palau de la Generalitat com si fos la Bastilla i proclamar la República del Principat de Catalunya des del balcó. ;)

MeTis ha dit...

en mikimoto¡¡ quants anys han passat!!! amb la musica de The Wall poc puc escoltar...

Henry The VIII ha dit...

Pel que fa al post anterior et volia enviar aquesta adreça http://www.tremendos.net/lodiccionari.htm per a que vegis d'altres lingüístiques sàvies de per aquí. Best wishes, best kisses

Henry The VIII ha dit...

Sobre la tercera hora tinc idees molt riques i que podria plantejar però tampoc vull fer un post de quatre folis. Només diré que el departament d'educació és molt mal educat en rebutjar el meu informe de 3000.000.000 d'euros per a solucionar el tema

Una ha dit...

Los políticos siempre enredándolo todo,aquí en Mallorca hay centros que utilizan como lengua vehicular el inglés."el trilingüismo que aplicó en la anterior legislatura el Govern de Jaume Matas ha quedado reducido a sólo seis centros públicos de la Isla. Este decreto fijaba que entre un quinto y un tercio de la enseñanza debía ser en inglés, mientras que el tanto por ciento restante debía repartirse equitativamente entre el catalán y el castellano"
Como ves,todo es experimentación sin contar nunca con los docentes que palpan la realidad día a día.
Recuerdo cuando nos obligaron a interpretar las famosas cajas rojas y adaptar el currículum a las características de cada centro, ya sabes PCC,PEC,etc como si con ello estuviéramos realmente participando en las decisiones sobre la escuela y no fuimos más que conejillos de indias para seguir siempre con más de lo mismo,todo son parches y parches,nuevos "cambios" que sólo trastornan a maestros,alumnos y padres.
Las lenguas son instrumentos y no tienen por qué ajustarse a unas normativas de horarios,excepto para conocer la morfología y la sintaxis,etc,el resto del tiempo cada comunidad debe de tener como lengua vehicular la propia de dicho lugar y el resto,sin ser reprimidas se han de utilizar cuando se necesite o se quiera,ojalá que los que hemos llegado a adultos a una segunda lengua tuviéramos la facilidad que tienen los niños para aprenderla.
¿Por qué se empeñan en poner un problema donde no lo hay?

Cèlia ha dit...

Conec criatures que parlen així! I que són fills/es de pares catalans! Però pel carrer i al pati de l'escola... en què es parla?

Jesús M. Tibau ha dit...

sarcàstic Miki Moto