11 de gener 2009

testimonis

jugant amb pedres pel carrer
anònim sense rialla, orfe de sort,
aprèn que l’odi és l’únic camí possible
vivint sense esperança,
perduts els jocs de nen,
aprèn la malfiança i s’alleta de sang
tant li fa la seva vida,
serà un heroi embolicat de blanc,
haurà fet seu el preu de resistir
i plantar cara a l’enemic
encara que la mort
se l’endugui massa d’hora...
jugar a fet i amagar amb tancs i bombes
és el primer joc que comparteixen
dins el mur de la vergonya

L'ORRORE DI ZEITOUN

Explica, com més de 100 persones van ser obligades a quedar-se dins d'un edifici per la seva seguretat i al cap de 24 hores van ser bombardejats, en nom de la pàtria i el dret a l'existència i a la defensa, com ara mateix, a Gaza, tot està permès.

"L'ufficio dell'Onu per il coordinamento degli aiuti umanitari denuncia «uno degli episodi più gravi» dell'operazione Piombo fuso e accusa l'esercito israeliano, con testimonianze alla mano dei sopravvissuti: nel quartiere Zeitoun a sud di Gaza City, 110 civili, intere famiglie con donne e bambini, sono stati prima ammassati e costretti a rimanere a forza dentro l'abitazione, poi, dopo 24 ore, sono stati bombardati.

Le vittime civili sarebbero 30, ma si scava ancora tra le macerie. E Haaret'z ha riportato quotidianamente le vicende dei morti e i feriti di una famiglia che non sono stati spostati per intere giornate.

La questione del sangue sta diventando molto importante per chi vuole realmente capire cosa sta succedendo. Ci sono state epoche in cui si poteva parlare di freno morale anche in tempo di guerra. Oggi le parti, sbronze di odio, non pensano più alle frontiere etiche.

In Israele il disprezzo della vita umana si è manifestato in maniera brutale negli ultimi giorni. Non è solamente il crimine giornaliero organizzato con strumenti militari a essere legittimo, adesso tutto è giustificabile.

In nome «della patria e della sua esistenza» tutto è permesso e la cecità colpisce la maggioranza della popolazione. La forza aerea israeliana, i carri armati, i cannoni, tutto può essere utilizzato in modo indiscriminato ora che l'obiettivo giustifica qualunque mezzo, per criminale che sia. Anche se la stampa israeliana presenta non pochi «dilemmi umanitari», tutto questo non commuove l'apatia, né incrina le difese di quelli che oggi giustificano una politica quotidiana di carattere criminale.

Podeu seguir llegint aquí

Sparare sulla Croce rossa. A Gaza si può

Metàfora de la situació humanitària. Disparar contra la creu Roja, a Gaza es pot. "Posen el jurament hipocràtic al mur, i un escamot d'execució apunta i fa foc". L'exèrcit ha obtingut via lliure per a disparar a una ambulància ( o més, vés a saber)

"Un plotone di esecuzione ha messo al muro Ippocrate, ha puntato e fatto fuoco.

Le allucinanti dichiarazioni di un portavoce dei servizi segreti israeliani, secondo cui l'esercito ha ottenuto via libera a sparare sulle ambulanze perché a bordo c'erano presunti membri della resistenza palestinese, danno il quadro di quale valore in questi giorni dia alla vita Israele, le vite dei nemici s'intende.

Vale la pena di ripassare cosa dichiara il giuramento di Ippocrate, cui è tenuto ogni medico prima di iniziare a esercitare la professione: «Consapevole dell'importanza e della solennità dell'atto che compio e dell'impegno che assumo, giuro: di esercitare la medicina in libertà e indipendenza di giudizio e di comportamento; di curare tutti i miei pazienti con eguale scrupolo e impegno indipendentemente dai sentimenti che essi mi ispirano e prescindendo da ogni differenza di razza, religione, nazionalità, condizione sociale e ideologia politica».

Per llegir tot, aquí

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Uf això esgarrifa...

Jesús M. Tibau ha dit...

les meves desdefinicions de demà diran el que penso, en una sola paraula

yraya ha dit...

Pienso en tantas palabras, que mejor es que no las suelte, se me ponen los pelos de punta.
Dime que tal fue la manifestación allí por Figueres, por aquí bien hasta que llegarón "ellos", imagino que te habrás pasado por mi blog.
Un petonet.

rebaixes ha dit...

Quanta maldat !!! Anton,

Asimetrich ha dit...

Al·lucinant. Increïble. No tinc paraules. Passaran als anals de la història, no se si en són conscients, per la mateixa porta per la que ho van fer els nazis.

Els del PiT ha dit...

És realment esfereïdor.
Una situació horrible que s'hauria de poder evitar, però qui té en les seves mans poder aturar la massacre?
Merda de guerres!

qaesar ha dit...

Tras las dichosas navidades, parece que la gente se ha despetado. Cientos de miles de manifestantes en distintas ciudades. Pero hará falta más para que Israel deje de matar...

Bssss

Striper ha dit...

Es esgarrifos i cal buscar solucions,i a fons.

Mikel ha dit...

no em barrufen les guerrras...

Jobove - Reus ha dit...

tot el que expliquis sempre serà poc, bon post com sempre, amb tens al teu costat

petons

Cèlia ha dit...

Sempre hem d'estar al costat del poble, qui pateix, mai dels qui ho provoquen, siguin del bàndol que siguin!I en aquest cas, hi ha dos...

Toy folloso ha dit...

No entenc que la resta de pobles musulmans s´en desentenguin....

Antoni Esteve ha dit...

Israel i USA assassins i còmplices, sembla que mai aprendrem el que la història ens ha demostrat, on hi ha guerra sempre està la mà negra de USA.
Tot plegat fa fàstic!

El veí de dalt ha dit...

Zel,
T'he enviat un email que m'aghardaria que responguessis. ës un pèl urgent. Siau!