19 d’agost 2009

polp fregit, recepta formenterenca

En aquest preciós raconet, cap al tard, vaig menjar un dels plats més bons que he tastat darrerament. Polp fregit, en deien ells, i vaig preguntar els ingredients. La setmana passada em vaig atrevir a fer-lo. No sé si el procés va ser el mateix, però el resultat i el gust final excel.lents!
popets (allà eren més grans, però no en vaig trobar), ceba, all, pebrot vermell i verd (pebreres, diuen) oli d'oliva i patates.

tan senzill com coure el pop en oli i alls,tapar per coure bé, i anar afegint ingredients, el pebrot, la ceba (ofegada primer i després un xic enrossida, i les patates tallades com per fer-les viues i que coguin sense aigua, tapant la cassola per estoveir una mica...el resultat deliciós!
si algú de Formentera ho llegeix, que rectifiqui el que no he fet bé, però vaig haver d'amagar la cassola a la nit que sinó no n'hauria quedat per dinar...

23 comentaris:

Anònim ha dit...

Nena això ha d'estar de muerte!!!
Quin dia en tornes a fer??

Sargantana blava

òscar ha dit...

vaja fila que fa. no sé si serà respectuosa o no amb la recepta formenterenca però, estic segur, que deu estar per llepar-se els dits un i altre cop.

Anònim ha dit...

A Eivissa en diuen "frita de polp", que ve a ser el mateix... també es pot fer amb calamar.
És un dels primers plats que vaig tastar quan vaig anar a viure-hi i encara m'encanta!
És força comú a les cases un diumenge o dia de festa... per això encara no he après a cuinar-lo: li deixo aquest honor a la meva sogra que el fa boníssim...

Eduard Muntaner Perich ha dit...

Sembla boníssim Zel!! No sé si seguirà la recepta original, però fa molt bona pinta!

Ferran Porta ha dit...

No (slurp) tinc (slurp, slurp) parauslurp... paraules!!

sànset i utnoa ha dit...

Sembla boníssim! A veure si ens atrevim a cuinar-ho!

Garbí24 ha dit...

Potser asta ho provaré , te molt bona pinta .
M'ha fet gràcia veure escrit lo de les patates viues . Coses del nostre ampordà .

Asimetrich ha dit...

mmmmmmmh! Quina bona pinta! osti i quina gana! Prenc nota.

Jordi Casanovas ha dit...

sí que han de ser bons i menjats a Formentera millors...

Albanta ha dit...

Gràcies nena!! Ho provaré abans, que aviat tinc convidats!!
Quedaré com una reina , segur!!
Besets

rebaixes ha dit...

A veure si n'envies algun dia per telefono, potser el sorollet del fregir i fins l'olor arribaria que deu ser bocado di cardinale... Fins les culleres desapareixerien. Bon profit... a qui n'ha pogut menjar.Anton

sargantana ha dit...

porca miseria...
i una fent regim
ja te val!!

Joana ha dit...

Quia pintaaaa....!
Ho provaré :)

Sergi ha dit...

No sóc cap gourmet, i normalment em quedo sense dir res en els posts que parlen de cuina (per la meva ignorància i el meu poc paladar), però he de reconèixer que això fa una pinta exquisida! Ve de gust anar a formentera i tot, però no tinc ganes de trobar-me el paio de l'anunci...

Thera ha dit...

Ja en sento la flaire...

Carme Rosanas ha dit...

Ho provo, així que torni a casa!

Anna ha dit...

bufff que bo!! quina gana!!!

hehee, molt bo el teu post al meu blog :) petons guapa!! la reentré a l'escola ja s'acosta!!! quines ganes de veure aquelles carones...:)

miquel ha dit...

Jo, que també en dic polp i no pop, li afegeixo una cabeça d'alls sencera i una fulla de llorer (i cassola de fang)
Llàstima que ja me'n vaig al sud, que sinó m'hagués presentat a casa teva a tastar-lo.
El polp, roquer, suposo :-)

Mortadel.la ha dit...

Quina bona pinta que fà!M'ho copiaré! Llàstima que per aquí, tot el que es troba sigui congelat...(de peix clar..)

Unknown ha dit...

Querida Roser!
Esa comida se ve excelente!
comería con gusto ese plato!

Amiga!
desde este frío Buenos Aires
te mando un abrazo Grande!

besos

Adal

Muchas gracias por
estar siempre querida Roser!

Comtessa d´Angeville ha dit...

No puc deixar de salivar davant la pantalla...

yraya ha dit...

Ummmmm, ya te diré el resultado tengo un hermoso pulpo en el congelador, jo, me ha entrado hambre.
Gracias por compartir esta receta, eres un solete

Ma-Poc ha dit...

Mmmmm Quina bona pinta ;)!