Aquí n'escric dos més. Només dos, que sinó s'acabaran massa ràpid!
-Procuraràs sentir-te sempre satisfet, encara que només aconsegueix el 10% d’allò que volies aconseguir. El bon educador, no ho és per tenir una agenda perfecta, una programació perfecta, una control absolut dels temps i dels moments. Ho és per saber ser flexible, adaptar-se a les circumstàncies, tenir prou confiança en si mateix per reaccionar a temps i adaptar-se. Saber sortir d’allò programat si descobreixes una millor oportunitat d’aprenentatge en una altra cosa que la prevista, farà de tu, educador, una persona que ha trobat l’equilibri entre la dictadura curricular i la creativitat. Si tu no els ensenyes a aprofitar les oportunitats i ser flexibles, qui ho farà?
-Educaràs amb “estil”. Què vol dir això? Doncs que educar i aprendre ha de ser, per damunt de tot efectiu, i que l’efectivitat passa pel coneixement de cadascun que et duu a l’afectivitat. Cal saber trobar el divertiment amb substància, no pas buit. Imagina’t, per un moment, que ets un director d’orquestra. Seràs bo si saps aconseguir que tots els músics i els seus diferents instruments facin a cor una melodia , cadascú segons les seves habilitats. però tu els coneixes, saps on són i els esperones. Si tu no els esperones a tocar junts però amb els seu so, qui ho farà?
Blocaire Invisible.
No passa gairebé mai per aquí, si més no, no sol dir res. Cosa estranya? No! Ell es comunica molt bé d'una altra manera!
18 comentaris:
M'agraden molts aquests deu manaments! també faig de profe...ho confesso...en quant a les pistes del blocaire invisible ni p. idea
Jo sempre dejo petjada..
el director d'orquestra, l'acompanyant que sap entendre que en un moment donat, per molt que diguin les partitures, cal treure el que hi ha dins... perquè si s'és creatiu es serà més feliç, però que conduirà amb mà invisible i amb molt d'amor a cadascú perquè pugui desenvolupar la partitura segons les seves capacitats.
em sembla que m'he liat però tu ja m'entens. I no és gens fàcil (però tampoc no és impossible com diuen alguns)... i no ho dic des d'un despatx de psicodallonsis: abans de ser-ho he trepitjat aules des de P3 fins a 4º d'ESO (abans EGB i tot això)
Amunt, Zel! Ets GRAN! (ep, ja saps que vull dir, oi?) ;)
Vaig seguint la pista als deu manaments, perquè pel que fa al blocaire invisible vaig ben perduda. Salut Zel!
Jo si que passo per aqui, donc descartat...sembla.
Anirem lleigint manaments
Ja el sé! És el segon que endevino avui!
I els manaments... molt bé, continua, continua!
Jo passo de tant en tant i deixo alguna abraçada!
Repassem aquests manaments que tanta falta fan!!!!!
Bon Any preciosa!
Segueixo sense ser jo :-(
És un noi???!!! OK descarto a totes es noies....
zel... HO SENTO!!!! no entenc perquè no he penjat la teva foto!!! intentaré refer la nadala però em fa ràbia fer-ho sense música (ho tenen tant controlat!!). Però no entenc com se m'ha passat (mira que vaig anar comptant blogaires!!!)
PETONS
M'han semblat uns manaments molt encertats!
Encara que molt sovint costa aplicar-los i seguir-los al peu de la lletra.
procurarás tener sexo..
bon 2010 Zel i de tant en tant dóna-li records al mugró de part meva.
PER UN 2010 PLE D'EMOCIONS COM AQUESTES: http://www.youtube.com/watch?v=YmKQOqUgFIM
Bon any, zel, feliç 2010! Dins del que cap! Però sempre amn força, equilibri, valor i seny!
Els meus millors desitjos per a aquest any que comença i una abraçada ben forta, Roser! Petonet
Bon any 2010! Ple de tot allò que estimem ( no em cansare mai de desitjar-ho)
M'agrada això d'anar esbrinant els possibles blocaires invisibles.
I dius que passeja i no comenta?
És gairebé impossible!!!
Zel, aprofito per a desitjar-te que tots els teus somnis es facin realitat en aquest nou any 2010!
De tot cor, un petonet i una abraçada.
assumpta
Publica un comentari a l'entrada