11 de juny 2011

1 x 1 (acudit tonto tonto)

I és que som al nou país de la nova escola de la nova consellera Sra Rigau.


Ha suspès el programa 1x1 (i és que a ella, això de suspendre li agrada, què hi farem)


Ha instal·lat el que en diu 2.0 (dospuntzero)


Els meus migrats coneixements matemàtics m'han dut a la següent pensada.


Abans teniem 1x1, que com tothom sap, és 1

Ara tindrem 2.0, que com tothom sap, pot ser 0, segons com et miris el punt.

Sí, ja sé que és un mal acudit. Però, al pas que anem, ja em veig recuperant el plumier, la tinta i ... ah, perdó, la tarima i l'uniforme ja l'hem recuperat, que m'ho diguin a mi.


Vaja, entenc que, de la manera fantàstica que les editorials posaven els llibres al dia (???), i la pasta que s'hi gastaven, (hihi), i els genials consellers pedagògics (prfff) que feien de les seves amb els materials curriculars, (que us ben juro que no són gaire diferents dels de fa 25 anys), doncs això, que no han sigut capaços de fer materials adients en suport digital per a certes etapes i de passada, cal mantenir el negoci.


Tornarem al Neolític. Escola del segle XXI amb eines del XiX. Sé que hi ha coses que són bàsiques. No sóc de les que renego del coneixement, ben al contrari. Si hi ha una cosa que em caracteritza, és la curiositat pel món que m'envolta. Però sabeu que sé que cal saber engrescar per ensenyar, i que cal comptar per a quin món estem educant i per a quin temps i necessitats eduquem. La senyora Rigau d'una "tacada" s'ha polit el bo i el no tant bo. Ai.

3 comentaris:

desencanto ha dit...

Hola Zel, soc de les que això de l'1x1 li agradava. A socials li donava ales. Hem treballat de valent per combinar llibre digital, programació, activitats competencials, tot virtualment. Ara,han donat marxa enrrera i els primers d'eso hauran de tornar al llibre en paper mentre 2n i 3r. estan digitalitzats. Penso, que això no és seriós, tot i que sempre haviem tingut dubtes del fet que l'alumnat sigues propietari d'una part de l'ordinador, que, deia, li donava dret a fer el que volgués.
T'agafo les operacions competencials matemàtiques.
Una abraçada.

Joan Guasch ha dit...

Sort que encara em fas riure amb la teva FINA ironia ;-) Però tothom ha de ser conscient que els nostres governants actuals mentalment estan situats a mitjans segle XX i, en conseqüència, legislen com si encara estiguéssim als anys cinquanta del segle passat. Això és molt evident quant a infraestructures, mobilitat i model de creixement econòmic, però necessiten arrodonir-ho amb aquest escapçament de l'ensenyament públic. No necessiten persones pensants i crítiques, necessiten obrers dòcils manats per unes elits que ells ja s'encarreguen de formar en algunes escoles privades escollides. Són obsolets i amortitzats, però ves per on, els ha votat bastanta gent. Ens foten per totes bandes i nosaltres contents. Tot i això, les/els irreductibles heu de continuar lluitant. Cansa? Sí, però la feina la fan els cansats.

Cèlia ha dit...

Jo no tiraré pas enrere, l'ordinador com a eina (jo hi treballo sense que el departament em doti) m'ha portat a enriquir molt més les classes, a treballar per projectes i simulació global, a programar molt i a participar, a canviar el treball individual pel col·lectiu, a posar les taules per grups i a tenir racons o tallers. Sí, al cicle superior. I a autoavaluar-se contínuament, a revisar la feina i sense tans examens o controls de qualitat. Aprenem a tanta velocitat que la Rigau deu tenir por que la societat més preparada s'indigni del tot!!!