Els ho expliques i s'ho creuen ( o no, o diuen que sí i són en un altre món més "guai"...)
Germinació. Germi...què? Tenen sis i set anys, per favor.Cotilèdon. Coti... Embrió. Embri...què?
Així que prepares el material. Res de llibres, els fulls d'informació fets a la mida de cada curs i grup. En remull les llavors, i els engresques, demà, màgia! Hi ha quelcom màgic dins una llavor!
I tant que hi és! No cal patir. Segur que molts més nanos integraran paraules abans incomprensibles al seu bagatge lingüístic. Segur que fan caminet per explicar-se el món d'una manera més correcta. Segur que pujarà el nivell de dificultat dels llibres que poden llegir i entendre.
Eh voilà, no és pas gens difícil! Senyora Rigau, les excel·lències es preparen des de baix. Ah, i no us dediqueu només a descobrir talents matemàtics, recoi!
6 comentaris:
Despertar l´entusiasme a l´alumnat, la millor manera de fer-los aprendre....
Potser els caganius et facin alguna pregunta de mal respondre respecte a fecundacions, però.
No pateixis, que ara els de batxillerat també tenen Olimpíades Mundals de Biologia!! Segur que algun dels teus alumnes hi arribarà. Hehehe!
Jo mai feia coses d'aquestes xules, al cole (i no han passat tants anys!). Ja m'hagués agradat, ja...)
Ai, Toi, cap problema en respondre això de les fecundacions. Si jo els provoco per tal que preguntin, que són un xiquet sossos, pobrets!
Yaiza, merci per informar-me d'això. Ja era hora, recony!
estic completament d'acord amb al que dius, i amb l'anterior post, també. El "sistema", però, no pensa en formar persones crítiques i que se s¡apiguen expressar (i pensar). El sistema necessita grans masses fàcilment controlables. Pensar i saber expressar el que es pensa els faria trontollar.
Està bé que aprenguin que hi ha màgia dins una llavor... i que un embrió és quelcom viu... m'agrada :-)
Estic d'acord amb Joan Guasch.
I... ja t'he dit unes quantes vegades que m'hauria agradat se alumna teua.
Publica un comentari a l'entrada