04 de febrer 2012

Ovidi

On siguis, cuida'ns, Ovidi!







Em va tocar tocant Mediterrani-

Per barret Pirineus, i una llesqueta.

Per sabata Oriola d'estranquis.

I per cor duc a Alcoi, la terreta.

Per senyera, senyors, quatre barres.

Per idioma, i senyores, català.

Per condició, senyors, sense terres.

Per idea, i senyores, esquerrà.

Queda clara, per tant, per a tothom,

la meua carta de naturalesa.

No és miracle, ni és un mal son;

m'ha tocat, i és la meua feblesa.

m'ha tocat, i és la meua feblesa.

Quede clar, també, que són covards,

tots els qui obliden les arrels.

Seran branca d'empelt en altres prats.

I en la mort, rellogats desl estels.

És ben trist encara avui parlar,

i posar al seu lloc una història.

Fins ací ens heu fet arribar.

De tan grossa raó, naix la glòria.

I torne a repetir: sóc alcoià.

Tinc senyera on blau no hi ha.

Dic ben alt que parle català.

i ho faig a la manera de València.

i ho faig a la manera de València.

Em va tocar tocant Mediterrani.

Per barret Pirineus, i una llesqueta.

Per sabata Oriola d'estranquis.

I per cor duc a Alcoi, la terreta.

I per cor duc a Alcoi, la terreta.

6 comentaris:

Xarnego ha dit...

"Per senyera, senyors, quatre barres.

Per idioma, i senyores, català.

Per condició, senyors, sense terres.

Per idea, i senyores, esquerrà."


I tan que sí!!!

zel ha dit...

Això, això! Ens ha d'empényer!

novesflors ha dit...

I damunt... que bé recitava!
No t'oblidem, Ovidi.

Stel ha dit...

Un gran home, importantissim recordar-lo sobretot en aquests temps!

Elfreelang ha dit...

que ens cuidi! tindrà feina l'Ovidi!

El porquet ha dit...

Mai l'oblidarem, mai!