02 de juny 2013

la falç al puny

Així hauria de començar el juny.
Ara mateix està en "stand by". Em resulta molt difícil concentrar-me davant la munió d'ímputs negatius que arriben.
Ara mateix, també, està en estudi a fons (tan com sabré o podré fer) de la LOMCE, dita d'altra manera, la llei WERTgonya. La maldat del tipus és tan obvia com la seva inutilitat.
I aquí sí que haurem de treure la falç. Ahir vaig participar en la cloenda de l'any d'un club de lectura, evidentment relacionada amb Espriu. Vaig parlar molt amb el director de l'escola del poble on visc sobre què ens suposarà la llei. Els dos teníem molt clar, com molts mestres, que serem insubmissos. De moment us puc assegurar que, si sou mestres i voleu seguir el camí de la insubmissió, aneu preparant materials alternatius i oblideu-vos de les editorials que oferiran els nous continguts. Segur que a molts no us vindrà de nou. Als que sí, passeu l'estiu enpapant-vos d'allò que realment voleu fer amb els grups que us toquin, com si fòssiu lliures de tot i de qualsevol lligam. Fermesa i convenciment del que vol dir ser mestr@. O això, o us tornareu bojos, o senzillament, sabreu que és un viatge enrere en el temps en el pitjor sentit de la paraula enrere.

2 comentaris:

Garbí24 ha dit...

i comprarem una ma de llibres imposats que no serviran per res....? Com que són tant barats.

zel ha dit...

No Joan, no serviran per res, perquè no diran gaire res del que haurien de dir... Ara estic llegint la LOMCE! Com que hi ha quatre cursos de colònies, em dedico a "estudiar".