Aquella sessió va ser un despropòsit des
del primer moment.
La noia, desmenjada i curiosa, només volia
saber quan cobraria per la sessió, i no podia treure els ulls del paper del
contracte rebregat. Li havia costat déu i ajuda embotir-se en aquell vestit
llogat, i es sentia com un paó reial amb aquell recoi de diadema de plomes.
Per la seva banda, el suposat pintor, no
havia tingut pas més sort. Les mitges li anaven balderes i li queien. El ridícul
coset l'emprenyava a base de bé i aquella mena de corsé el feia sentir com una
dama de primers de segle. Per no dir res dels bombatxos. Desitjava que la seva
xicota no tingués l'acudit de passar a veure l'escena. Va aconseguir gargotejar
quatre guixots blavosos, mentre de cua d'ull llegia l'Ara. L'esquena li feia
mal, tenia el braç tot entumit i estava tip de sentir nens ploriquejant i fru
frus de faldilles, sospirs de cansament i ooooooooooooohs, dels passants que
miraven. Sort que no li veien la cara de fàstic.
Qui carai havia tingut la brillant idea de
canviar els pessebres vivents per recrear el món artístic de la pintura
europea? I tot per quatre euros malcomptats. Coi de crisi.
10 comentaris:
I ben bons que són uns euros! Si cal disfressar-se així, doncs es fa. Que després ens diuen que no volem treballar.
encara hi ha escenes pitjors per a recrear...
per un plat de sopa el que calgui.....i els bombatxos que no els hi facin baixar....
Doncs és veritat, quin pessebre van muntar.
Bon relat emprenedor amb el regust amarg de la crisi.
M'agrada el relat. Molt oportú.
De Vermeer als pessebres, passant pel teu cap! Bona trajectòria ;)
d.
Boníssim zel! coi de crisi!
Carai de crisi.Potser ens hi veurem de la mateixa manera. Millor llegir una estona l'ARA
SALVA
Publica un comentari a l'entrada