26 de setembre 2007

res a dir?(quin món de mones)


Per pensar. Criticable. Real. Ens cal una campanya així de crua per adonar-nos-en?
Ho censurem?
Què hi veiem, on ens ha portat la podrida moda de voler ser per sempre vells, per sempre moderns, per sempre joves, per sempre desitjats, per sempre a la cresta de l'onada, a l'última, que dur que vagis al zara, i només trobis talles barbie.

Per pensar, (i bé que hi pensem i ens horroritzem).
Què diu això de la condició humana?
Ens cal una foto així de crua per adonar-nos que aquest infant, amb la meitat del que costa un parell de sabates noves en tindria prou?
Que amb el que ha llençat la noia de dalt malalta d'insatisfacció i de buidor molts nens menjarien mesos?
Que val més un gos de raça indesxifrable per passejar i fer bonic que la seva vida?
Que fins i tot el gos té un assortiment de jaquetetes, abriguets, gorres i tapacolls per no refredar-se?
Que han dedicat un reguitzell de programes a TV3 per aconseguir una bona llar d'adopció per un gos?
Quina disparitat, quins despropòsits, quina desesperada dominació d'uns pocs a una munió de pobles, ens mengen mentalment i físicament.

Sense anar tan lluny, s'han de seguir organitzant mobilitzacions a Sudamèrica per aconseguir abolir el deute extern, que els està escanyant en moments on tindrien possibilitats de sortir de situacions de pobresa extrema. Però el ferotge capitalisme no perdona res. Visca el capital, visca l'opressió, visca els pressupostos milionaris per armament, visca el biodiesel, visca els transgènics, visca el Fons Monetari Internacional ( que què, internacional???)

Extret de Rebelión, us n'aconsello la lectura.
"Entre el 14 y el 21 de octubre, se llevará a cabo la Semana de Acción Global contra la Deuda y las instituciones financieras internacionales. Es una respuesta de los movimientos y organizaciones populares contra las consecuencias de la deuda, por el repudio y la anulación de las deudas multilaterales e ilegítimas..."
"El pasado jueves 6 de septiembre el Premio Nobel de la Paz, Adolfo Pérez Esquivel, realizó un ayuno en reclamo por la anulación de la deuda externa con un fuerte pedido al gobierno argentino para que deje de pagar la deuda como lo viene haciendo puntualmente. Al respecto indicó: No debemos pagarle al Club de París, como lo solicitó en su reciente visita a nuestro país el candidato a presidente del FMI, como tampoco deberíamos haberle pagado los 10.000 millones de dólares en diciembre de 2005 al Fondo, consagrando la ilegitimidad de la deuda. Pérez Esquivel se sumó de esta manera desde Buenos Aires a la campaña de ayuno convocada en Washington por la organización Jubileo USA ..."

Ha arribat un punt que no entenc res. Vinga a fer créixer ONG de tota mena, que ja els van fent la feina, anant bé. Vinga a fer denúncies que cauen en l'oblit. Us aconsello el bloc de l'Eudald Carbonell.(blocs tinet.cat) Sort que queda algú amb certa lucidesa.


11 comentaris:

Josep Manuel López Gifreu (Pep Barbagelata) ha dit...

Ara no et desanimis, tu, eh. Precisament és en la lluita i en el combat on trobem i provem la veritat, la raó i la força del nostre pensament. Quan abdiquem estem perduts. En fi, com diu el poeta: "Que no t'exclogui el vent dels seus combats ni la mar dels seus ocis"

marichuy ha dit...

Terrible ¿no?

Mientras en los “países desarrollados” hay quienes por estética, moda y frivolidad, deciden dejar de comer, afectando su salud; en los países pobres, millones de habitantes no comen porque no tienen que comer e incluso, mueren de hambre.

Y mientras, en los gobiernos de ambos grupos de países, reinan las políticas financieras fundamentalistas y draconianas del FMI, el Banco Mundial y el Consenso de Washington.

Saludos

Gerardo Omaña Márquez ha dit...

Vine agradcer tu visita a mi blog y a dejarte un regalo:



Quise callar para escucharte,
para sentir el verbo entre mis sienes,
para mirar tras de mis pasos
tu recoger de rosas marchitadas.

Y me hice fuente de lágrimas vertidas
con la certeza de sentirte cerca
juntando nuestras almas en una primavera.

Recibe un abrazo en tu alma.

Waiting for Godot ha dit...

Es una verdadera verguenza lo que sucede en el mundo. Gracias por visitar mi blog. Un beso.

Conciencia Personal ha dit...

Es una verdad lastimante, que lacera y hunde...
Recuerdo aquella plática de José Samarago en México con univesitarios: "cómo es posible hablar de globalización, de desarrollo, si la peor pornografía en el mundo es el hambre..

Saludos afectuosos, Monique.

Jo Mateixa ha dit...

Certament es ben preocupant, però molts de nosaltres que fem?? absolutament res o es que un cop vagis a un restaurant a sopar les sobres te les faràs posar en tun tupervare d'aquells i ho enviaràs a Somàlia?? tots som molt hipòcrites de vegades, diem que fem però mai fem.

M'ha agradat molt aquest post, suposo que de tant en tant va be que algu cridi un PROU ven alt per mirar d'aturar coses similars.

Un petonas bonica i que passis molt bon dia!!!!

Pedra Lletraferida ha dit...

Efectivament, nonempasbé... Avui ho he llegit al diari quan un escriptor deia que "Auschwitz no s'ha oblidat, i es pot tornar a repetir", en el sentit de que el món no ha canviat tant, humanament, des de llavors: el capitalisme opressor i feixista escanya gran part de la població mundial, però aquest cop sense camps de concentració... Com diu un altre company bloguer, no ens rendirem pas ara. La lluita serà dura i feixuga, però ara no és l'hora d'abaixar els braços.

Salutacions cordials.

Unknown ha dit...

M'ha agradat aquest text de rebelión...

mossèn ha dit...

trist ... salut

Daniel Mercado ha dit...

Derroche y carencia son dos caras de la misma moneda. Inexplicables, como inexplicables son tantas cosas en nuestro mundo y nuestros propios comportamientos.
Preguntas como las que lanzas son necesarias para despertarse de la autocomplacencia en que cada uno se instala cómodamente.
Pero también cabe valorar que hoy en día, encontramos en los jóvenes, por poner un ejemplo, una gran disposición a la solidaridad. Esto me abre a la esperanza.
Lo que me molesta, y lo que suele cansar, es eso que tu citas, la denuncia, lo contestatario, convertido en un hábito más, que exime de la verdadera acción.
Un abrazo, es un gusto estar por tu blog.

Herois ha dit...

Quanta raó!